Mitä tapahtui matkalla?

*Sisältää mainoslinkkejä

Ensimäinen päivä reissua takana.  Vihdoin ollaan perillä Turkin Sidessä. Matka tänne oli hieman kivikkoinen, mutta siitä kuitenkin loppujen lopuksi selvittiin hengissä. Lento lähti 4.40 aamuyöstä, mikä tarkoitti sitä, että meidän piti lähteä 12:n jälkeen yöllä ajamaan kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Mietin että mitenkä kaikki järjestelyt menisivät kaikista kivuttomiin ja järkevämmin. Päädyttiin sellaiseen ratkaisuun, että Juuso ja Vili mene ajoissa nukkumaan. Minä valvon ja pikkuisten kohdalla mietin, että mikä olisi toimivin tapa.

Päätin lähteä illasta ajamaan autolla. Kävin tankkaamassa ja otin pikkuset kyytiin mukaan. Ajeltiin niin kauan, että he  nukahtaisivat autoon. Jätin heille heidät siihen keittiön ikkunan alle  (autoon) nukkumaan peiton alle, niin että nään heidät kokoajan ikkunan ollessa hieman raollaan. Ei se kuitenkaan mennyt ihan niin kuin olin kuvitellut ja he heräsivät tuntia ennen lähtöä. Molemmat olivat aika itkuisia ja väsyneitä. Kuitenkin sain lapset nukutettua uudelleen ja  matkan lentokentälle kaikki muut paitsi kuski  nukuimme autossa. Lentomatkallakin saimme hyvin nukuttua.

Lentomatka meni niin hyvin, kun siinä tilanteessa voi mennä. Ehkä taas pakko hieman ihmetellä Finnarin koneita. Miksi niistä on poistettu näytöt kokonaan? Oleteaanko, että kaikilla matkustajilla on omat pädit mukana? Jos ajatellaan esimerkiksi tällaisia lomalentoja. Meidänkin lennolla oli yli 60 lasta, niin kuinka helppoa se olisi ja hyvää palvelua, että siellä näytettäisiin vaikka joku elokuva lapsille. Itse istuin meidän kaikkien lapsien kanssa. Kun sylissä on vielä sylilapsi ja siinä vaiheessa kun tuodaan ruokaa, niin mietin ihan oikeasti, että mitenkä lentoemäntä edes kuvitteli että söisin siinä  samalla, kun vieressäni kaksi lasta syö. Minulla istuu sylissä edelleen se  lapsi. Jotenka laitanko sen yhden lapsen siihen käytävälle seisomaan siksi aikaa, että syön koska edes pöytä ei mahdu alas jos lapsi on sylissä. Sanoin ystävällisesti, että en tällä hetkellä voi juuri syödä, mutta ruokaa  ei tultu myöhemminkään sen kummemmin tarjoilemaan, vaikka se oli etukäteen maksettu.  En odota mitään erityispalvelua, vaan pientä pelisilmää. Olisinhan toki voinut mennä sen itse hakemaan, mutta lapsia en voi jättää siihen yksin istuskelemaan.

Tietenkin koko homman kruunaa se, että tullaan kysymään: että hei maistuisiko teille kahvi. (tiedän että se kuuluu tapoihin). Sehän sitten vielä puuttuisikin, että saisin vielä ennen lomareissua kolmelle lapselle palovammat. Pieni kehitysidea tässä kyllä olisi ja mitenkä olisi kahvikuppeihin kannet? Ja kysyn vielä, että miks ihmeessä sielä tarjoillaan sitä mustikkakeittoa, mikä ei lähde vaatteista sitten millään? Kun puhutaan jatkuvasti kaikesta tasa-arvo asiaoista niin mitenkäs lapset? Kun itse olen lapsena matkustanut oli lennolla vaikka mitä ohjelmaa. Päästiin käymään ohjaamossa ja saatiin ennen lentoa aina jonkinlaiset puuhapaketit. Oli elokuvaa ja vaikka mitä.

Lennon jälkeen meillä oli bussi odottamassa, millä tulimme suoraan tänne hotellille. Se oli ihanaa että olimme bussin ainut pysähdys. Se ei ollut niinkään ihanaa, että olimme täällä aamusta ja saimme huoneet vasta kahden aikaan. Sää Suomeen verrattuna on rehellisesti kuvattuna pershiki ja siinä sitten hotellin aulassa kaivelin kolmesta eri matkalaukusta ranta vaatteita mukaan, että pääsimme altaalle. Mää aina arvostan sellaista etukäteen tiedoittamista, mikä tässäkin olisi ollut todella jees. Kamat olis voinut olla meillä valmiina.

Meillä jäi osa uimaleluista kotiin, emmekä saaneet niitä vielä ostettua, sillä kaupassa täällä hotellilla ei käy kun hotellin oma kortti, mikä sitten kuitataan lähtiessä. Se kortin saa siinä vaiheessa, kun saa huoneen.  Eli voin sanoa että kun oot kolmen lapsen kanssa allasalueella ja kolmesta kaksi on aivan päättömiä veden kanssa, niin  siinä sai kyllä sydän kurkussa katsella sitä touhua.  Vivian ja Vikke on aivan kaistapäisiä vedessä. Heidän mielestään kaikista hauskin juttu oli kävellä niin syvälle että pää meni veden alle. He nauraa räkättivät ja äiti pelkäsi sydän syrjällään. Siinä vaiheessa kun saimme huoneet saimme hotellinkortin ja ensimmäisenä lähdin ostamaan kellukkeita ja uimarenkaita. Meillä on tosi kiva huone, missä on kaksi makuuhuonetta ja olohuone. Itse perheen kanssa matkustaessa en pidä siitä, että huoneen ainoastaan istumapaikasta on tehty lisävuode  ja huoneeseen on vielä tuotu kaksi erillistä lastensänkyä, mikä takaa sen että, lattiapinta-alaa ei ole ollenkaan näkyvissä. Nyt olin kaukaa viisas ja osasin varata kunnolla tilaa.  Täällä hotellilla on kaksi eri allasaluetta. Molemmat on todella isoja ja lapsille löytyy kivasti lastenaltata.  Meillä on reissussa allinclusive, minkä  huomasimme jo eilen erittäin hyväksi. Sen mitä eilen ehdin syömään, niin ruoka hotellilla  on oikein hyvää ja monipuolista. Hotellilla on jatkuvasti erilaisia tapahtumia ja täällä on myös lapsille hyvin paljon erilaista tekemistä. Meidän mukulat viuhtoi menen leikkipuistossa  tuntitolkulla ja huomenna mennä käymään lasten klubilla vähän leikkimässä.

Tietyllä tapaa aika rankkaa matkustaa yöllä ja varsinkin niin, että lapset eivät saa kunnon katkeamattomia ja unia he ovat hieman kärttyisiä ja itkuisia, mutta toivotaan että tänää tilanne taas normalisoituu. Periaatteessa täältä hotellilta ei tarvi lähteä minnekään jos ei halua, sillä täällä on niin paljon erilaista tekemistä. Loma on  onneksi vasta alussa niin katsotaan mitä kaikkea vielä keksitäänkään.

Se mikä on ihanaa niin aurinko paistaa ja täällä on todella lämmin. Päivä on  pitkä ja iltaisellakaan ei  tarvitse kaivaa pitkähihaista. Aion todellakin nauttia lomasta kiireettömästi ilman aikatauluja. Toivotaan myös teille kaikille blogini lukijoille ihanaa ja rentouttavaa juhannusta sinne Suomeen tai missä ikinä olettekin. Meillä on aamu käynnissä piirrettyjen parissa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mun lähes kaikki vaatteet on hankittu House of Brandonilta*. Sielä on nyt meneillään ihan mahtavat alet. Nopea toimitus ja nopeasti vaihtuva valikoima on juuri se, mitä ainakin itse arvostan. Nyt sielä on  FLAS SALE*,  mikä tarkoittaa sitä, että saat lisäalennuksen -20% jo kaikista alennetuista tuotteista. Muistakaa myös, että koodilla umppu20 saatte -20% koko kaupan valikoimista. Shoppailemaan TÄÄLTÄ*

Kiitos taas kuvista kuuluu Noora Näppilälle.

Lue edellinen postaus: No nyt on kuumaa!

-Umppu

primebody

9 vastausta artikkeliin “Mitä tapahtui matkalla?”

  1. Oi, te ootte nyt siellä! Nauttikaa! Ainakin me tykättiin kyseisestä paikasta paljon, koska muksuille siellä on vaikka Mitä, ruoka on hyvää ja kuntosali oikein bueno. Lähirantakin kannattaa käydä tsekkaamassa. Me ollaan itse asiassa mietitty josko lähdettäis samaan paikkaan tänäkin vuonna 😊

  2. Suosittelen kyllä antamaan palautetta Finnairille. Itsekin huomannut saman että palvelu ei ole enää ylivertaista. Sellaista kuitenkin odottaa etenkin lentokoneessa. Finnair varmasti haluaa kehittää palveluaan, joten palautetta kehiin niin menee oikealle taholle kritiikki ja toivottavasti ottavat asiat työpöydälle kehittääkseen henkilökuntaa sekä toimintamalleja parempaan suuntaan! 🙂

  3. Juuri matkustettiin finskillä ja samat asiat otti päähän..outoja ratkasuja,just toi näyttöjen puuttuminen mm🤨no ensikerta norskilla, olen kuullut että sielä asiat paremmin.,

  4. Nyt kylla sarahtaa korvaan pari asiaa, ensinnakin – jos matkassa on sylilapsi niin sen paikka on sun sylissa koska paikkaa ei ole maksettu.. silloinhan fakta on myos se, etta jo matkaa ostaessasi tiedat mahdolisuutesi syomisen osalta… Ei tullut mieleen ehdottaa, etta ruuan voisi jattaa sun miehelle ja syot sen sitten kun mies voi ottaa sylilapsen itselleen?

    Ja jos kohteessa on aamulla niin eikohan se aina mene niin etta hotellihuoneen saa iltapaivasta? Sen olisi varmasti voinut tarkistaa hotellin sivuilta ja kysya ehka mahdollista aikaista sisaankirjautumista. Jos kyseessa ei ole valmis pakettimatka, jolloin olettaisin matkanjarjestajan infoavan tallaisista asioista, niin ei hotelli ole missaan nimessa ilmoitusvelvollinen normaalista kaytannosta.

    Ja jos ostaa yolennon, yleensa hiukan halvemmalla, niin sitten matkustaa yolla.. varmasti inhimillisempaankin aikaan voisi matkustaa jos on valmis maksamaan muutaman pennin lisaa.

    Samaa mielta olen siitta etta koneissa voisi olla enemman puuhaa, usein kaipaan edes sita matkareittia josta voisi hiukan seurata missa mennaan, mutta rahaa nekin muutokset vaativat.. ja sitten taas lentojen hinnat kallistuvat.

    • Kyseessä on pakettimatka. En tiedä mikä särähti korvaan, mutta eikö se ole nimenomaan palvelua että kysytään että tuonko sinulle ruoan myöhemmin, kun lapset on ensin syönyt? Mun mielestä on.. eikä niin että lähdet sitä perään kyselemään? Eikä se että olisin jättänyt sen miehelleni olisi tilannetta muuttanut mihinkään, koska hänellä olisi ollut ne tarjottimet siinä sylissä ihan samalla tavalla. Myös kun kyseessä on se pakettimatka niin missään ei ollut infoa että huoneen saa vasta myöhemmin. Aika usein olen ollut hotellissa aamusta ja yleensä joka kerta huoneen on saanut jo aamusta. Kyse on palvelusta ja siitä että tehdään asiakkaille kaikki mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman helpoksi ja mukavaksi. Sanotaanko että työn voi tehdä tai tehdä sen hyvin. Paljon matkustaneena näkee laidasta laitaan niin lento henkilökuntaa, kun hotellipalveluja.

    • Me oltiin viime vuonna samassa kohteessa ja mentiin samalla lennolla. Saatiin huoneet saman tien eli siellä on nyt sattunut joku viba selkeästikin! Lennolla kaikki meni hyvin. Ihmettelin tosin itsekin tuota ettei lapsille ole matkan ajaksi mitään…

  5. Lomalennolla, joilla paljon perheitä matkustaa, voisi tietenkin kiinnittää vähän enemmän huomiota lapsiasiakkaisiin ja varmistaa viihtyminen paremmin. Mutta noin niinkuin yleisesti ihan jokainen lentoyhtiö on viimeisten vuosien aikana tehnyt ratkaisuja ja karsinut ylimääräisiä palveluja ja ylellisyyksiä economy- luokassa. Kilpailu on aika kovaa, ja lippujen hintoja koitetaan saada alas. Ja tuo näyttöhomma riippuu ihan konetyypistä.

    Kirjoituksessa sanot myös, että lennolla oli 60 lasta. Näistä lapsista varmaan jokunen omasi lisäksi matkusti sylissä ja vanhempi/vanhemmat oli sun kaa samassa tilanteessa . Henkilökunnalla ei ehkä ole aikaa/resurssia jokaisen kohdalla käydä erikseen kyselemässä, että olisiko nyt vanhemmalla hyvä aika syödä se ruoka. Jos muistavat edes, miltä riviltä sellainen vielä puuttuu.. Etkö sanonut ruokaa tarjoilevalle lentoemännälle, että nyt et oikein pysty syömään, mutta voisiko hän ehkä tuoda sen annoksen sulle sitten kun korjaa lasten tarjottimet pois?

    • Tilanne oli vähän hanurista. Toki pitää varautua että sielä lomalennoilla on niitä lapsia. Jouduin vielä erikseen pyytämään että ottaa lasten tarjottimet. Monella halpalentoyhtiöllä on parempi palvelu

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 23
Tykkää jutusta