Roikkuuko röllö?

*Sisältää mainoslinkkejä

Siinä missä perheen isät lähtee golf reissulle tulisi jokaisen äidin saada tälläinen luksus nukkumis loma. Kuulostaa niin hullulta, mutta tunnen omassa olossani jo niin paljon muutoksia ihan vain sillä, että olen saanut nukuttua. Mulla on jo muutamissa päivissä kadonnut ne nykivät elohiiret alaluomista… päänsäryt kokonaan ja ihoa ei kutise. Pystyn ihan niinkin yksinkertaiseen asiaan, kun ajatteluun. Mää en oo ihmistyyppiä, joka suunnittelee mitä aion toteuttaa ensi vuonna, koska esimerkiksi viime vuoden läpi käyty raskain vauvavuosi teki sen, että keksityin siihen, että lapseni sekä itse pysytään vaan ihan hengissä. En uskalla vielä toivoa samanlaista luksusta kuten yöunet palatessani kotiin, mutta ainakin jaksan taas varmaan puoli vuotta eteenpäin. Kun sitä lomalla viettää suurimman osan ajasta bikineillä ja katsoo sitä omaa ulkomuotoaan tulee väkisinkin sellainen olo, että vartaloni näyttää siltä, että ilmapallo olisi tyhjentynyt. No tavallaan se onkin niin. Vatsa mikä on ollut aivan älytön pallo ja kahdesti melkein putkeen on ottanut osumaa. Siinä samalla (kipujen vuoksi en voinut) se lähes 3:n vuoden liikkumattomuus teki todellakin vartalolleni sen, että se näyttää joka paikasta vain löysältä.

Oon silti ihan sinut asian kanssa, mutta urheiluun tottunut ihminen kaipaa ehkä pikku hiljaa jotain vähän rankempaa treeniä. Olen jatkanut fustraa ja ehkä uskalla pikkuhiljaa unelmoida muustakin urheilusta. Sen voin sanoa ihan ääneen, että väsyneenä ei kannata. Olen jo aiemmin kirjoittanut teille erilaisista kursseista, mitkä on tarkoitettu äideille, sekä raskaana oleville naisille. Monia askarruttaa ihan tavalliset kysymykset kuten:

  • Millaisia liikkeitä voit turvallisesti tehdä?
  • Miten lantiopohjanlihakset ja seksi liittyvät toisiinsa?
  • Miten rentoutua?
  • Miten testata oma vatsalihasten erkauma?
  • Miten rentoutat epäergonomisista imetysasennoista kärsivää niska/hartiaseutua

Palautuminen tapahtuu usein hitaammin, kun kuvittelisi ja tähän en missään nimessä suosittele mitään viidessä viikossa fitness mimmiksi dieettiä. Omaa kehoa kuunnelleen ja sitä kunnioittaen pääset parhaaseen lopputulokseen. Nordic Fit mama sivuilla on jokaiselle äidille jotain. Niin odottavalle, kun synnyttäneelle. On aivan turha kuitenkaan kärsiä, vaikka heti synnytyksen jälkeen minkään sortin ulkonäköpaineista. Kyllä se keho sieltä aina jossain vaiheessa palautuu. Itse katson enemmin kauhulla niitä äitejä, jotka ovat heti synnytyksestä salilla. Voit tehdä sillä enemmän hallaa, kun hyötyä varsinkaan jos tietotaito ei ole riittävällä tasolla. Mulla ainakin itsellä on suurin ongelma mun keskivartalo, joka on ihan tavallinen kun seison, mutta esimerkiksi tuossa mun tavaksi tulleessa lomavaaka kuvassa se roikkuu, kun mikäkin röllö. Nahka on edelleen siltä alueelta löysää ja iho on venynyttä. Voi olla siihen ei muu auta, kun veitsi, mutta tärkeintä kuitenkin itselleni on mitä sielä alla tapahtuu. Keskivartalo on kuitenkin yksi meidän tärkeimmistä lihaksista.

 

Kurssi raskaana oleville!Kurssi alkaa 22.1 ja siihen otetaan rajallinen määrä osallistujia. Blogini lukijana saat kurssin hintaan 59e TÄÄLTÄ*Kurssin normaali hinta on 99e. Lisää tietoa kurssista voit lukea täältä

Askarruttavatko kehossasi tapahtuvat muutokset raskauden aikana ja sen edetessä? Haluaisitko ottaa tulevan synnytyksen vastaan luottavaisin mielin sekä tietää millä tavalla voit itse tehdä kaikkesi valmistautuaksesi synnytykseen sekä antaaksesi pienokaisellesi parhaat mahdolliset oltavat kasvaa ja vahvistua?Jos vastasit edeltäviin kysymyksiin kyllä, lämpimästi tervetuloa kurssille, joka on tarkoitettu tuleville äideille! Kurssille voit osallistua olit sitten vasta raskauden alkumetreillä, tai jo myöhemmässä vaiheessa. Kurssi kestää viisi viikkoa ja saat runsaasti tietoa kehossasi tapahtuvista muutoksista, sekä käytännön treeni- ja ravinto-ohjeita.Monet naiset raskaana ollessaan saattavat kokea olevansa yksin kehossaan tapahtuvien muutosten kanssa. He tuskailevat fyysisten vaivojen parissa ja miettivät mikä on oikein ja mitkä asiat kuuluvat raskauteen.Pienilläkin treenihetkillä, rentoutushetkillä sekä ruokavalion muutoksilla voidaan helpottaa oloa ja kehon mahdollisia epämukavuuden tuntemuksia sekä auttaa kohdussa kasvavaa vauvaa voimaan mahdollisimman hyvin. Lisäksi tieto kehossa tapahtuvista muutoksista ja mielessä myllertävistä asioista lisää ratkaisevasti turvallisuuden tunnetta, sekä auttaa suhtautumaan luottavaisesti tulevaan synnytykseen sekä elämään vauvan kanssa.

 

Kuntouta keskivartalo!Kärsitkö pömppövatsasta? Entä alaselkäkivuista? Tai virtsankarkailusta? Myös tämän kurssin saat blogini lukijana edullisemmin hintaan 79e. Kurssin normaali hinta on 99e. Ilmoittaudu kurssille TÄÄLTÄ*

Monet äidit kärsivät raskauden ja synnytyksen aiheuttamista fyysisistä vaivoista (mm. selkäkipu, virtsankarkailu, erilaiset virheasennot), jotka haittaavat heidän päivittäistä elämäänsä, vaikeuttavat jaksamista ja henkistä hyvinvointia. Raskauden oletetaan aiheuttavan tiettyjä muutoksia, jotka hyväksytään osana uuden elämän alkua. Olemme kuitenkin vuosien valmennuksen ajan nähneet, että näin ei asian tarvitse olla. Elämänlaatua on mahdollista parantaa huomattavasti ja päästä eroon esim. selkävaivoista, yöllisestä hampaiden puremisesta ja virtsan- tai ulosteenkarkailusta.Siksi olemme koonneet parhaat oppimme viiden viikon kestoiselle verkkokurssille, joka on suunnattu pääasiallisesti 0-12 kk sitten synnyttäneille naisille, mutta jos et ole koskaan treenannut synnytyksen jälkeen tai kaipaat aktivaatiota lantiopohjaan, on kurssi todella hyvä myös sinulle!

Te jotka olette jo osallistuneet kuntouta keskivartalo kurssille niin siihen seuraa myös jatkoa: SUPERSUOSITUN KUNTOUTA KESKIVARTALO –ÄITIKURSSIN JATKOKURSSI: TREENI, RAVINTO JA HYVINVOINTI TULEE TAMMIKUUSSA 2018!Myös tämän kurssijat saat lukijana edullisempaan hintaan 59e (norm 99e) kurssille voit ilmoittautua TÄÄLTÄ*

 Haluaisitko kasvattaa kokonaisvaltaista hyvinvointiasi ja lisää tehoa treeniin ja voimaa vartaloon? Entä oppia, kuinka pienillä muutoksilla ruokavaliossa voit saavuttaa energisemmän olon ja parantaa vastustuskykyäsi sekä lisätä vireystilaasi? Monet äidit kärsivät raskauden ja synnytyksen aiheuttamista fyysisistä vaivoista sekä tuskailevat sen kanssa, millaista treeniä on turvallista tehdä missäkin vaiheessa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Pienilläkin treenihetkillä säännöllisesti ja turvallisesti tehtyinä voi kuitenkin saavuttaa isoja tuloksia (voimakkaamman kehon, eroon mm. selkävaivoista, paremman olon itsestä ja voimaa arkiasioihin ja –tilanteisiin) sekä parantaa hyvin olennaisesti sekä omaa että koko perheen elämänlaatua.Raskaus aiheuttaa muutoksia kehossa, mutta raskauden jälkeen on täysin mahdollista palautua samaan kuntoon kuin ennen raskautta ja jopa kasvattaa kuntoa! Ja tämä ei missään nimessä vaadi kuntosalilla tunteja päivässä, vaan onnistuu helposti ja vaivattomasti kotona ja pieniä, itselle sopivia hetkiä ottamalla sekä treenaamalla oikein.
Mun mielestä kaikista tärkeintä on kuitenkin kaikessa löytää se tasapaino. Saada elämään niitä hyviä asioita vakituiseksi, jolloinka kaikki sujuis itsekseen. On kyse sitten liikunnasta tai ruoasta että oppisi tekemään automaattisesti niitä oikeita valintoja. Mulla on ollut itselläni tavoitteena se, että kun saan yöuneni takaisin alan pikkuhiljaa lisäämään liikuntaa. Maltti on valttia. Mun edelliset postaukset on suljettu kommentoinnilta. Ihan juuri siksi, että oon lomalla ja ne meni ihmisillä vähän liikaa tunteisiin. Jatkan siis lomaani hyvillä mielin ja nautin Dubaista edelleen. -Umppu

Lue edellinen postaus: Kun ennakkokäsitys muuttuu täysin ja Valheellinen sääntö Suomi

 

 

 

 

 

primebody

 43
Tykkää jutusta