Kiinteytys alkakoon!

Sisältää kaupallisia linkkejä*

SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

Valehtelisin jos väittäisin olevani kunnossa. Oon tehnyt tässä aika kovaa duunia melkein viimeiset 2,5 vuotta, minkä olen kantanut lapsiani jossain muodossa. Mulle molemmat raskaudet kävi urheilusta, vaikka toisen aikana en voinut, hyvä kun kävellä. Kilojen kantaminen oli mulle Vivianin raskaudessa tuskaa ja uusimman  vauvan odotuksessa niitä tulikin 10kg vähemmän.

Palautuminen kestää ja teenkin sitä hiljalleen. Lenkkeily on näillä ilmoilla ollut pannassa pari päivää ja keskityn muihin juttuihin.  Kuinka moni omistaa nilkkapainot huuta HEP! Toki ilmankin voi olla, mutta niistä  saa kivasti pientä lisätehoa, sillä nyt alkaa mamman teräshanuri treeni. Jos nyt ei ihan villiks vielä heittäydytä ja muistellaan, että edellisestä pakara treenistäni on hyvällä säkällä 3-vuotta aikaa niin aloitetaan tämäkin rauhassa. Voitte myös olla varmoja, että en laita kuvaa missä itse teen tätä treeniä 😉 Tämä on niiden HC treenaajien alkulämmittely, mutta mun treeni 🙂

  • Asetu konttaus asentoon.
  • Suorista toinen jalka suoraksi
  • Lähde nostamaan  takana olevaa suoraa jalkaa hieman yli vaakatason, varpaat kohti lattiaa
  • Toista liike 100 kertaa/per jalka, niin että koko persus on krampissa
  • Tee harjoitus molemmilla jaloilla.
  • Toista sama niin, että varpaat on kotisuoraan sivulle

 

  • Mene selin makuulleja koukista jalat, niin että jalkapohja osuu kokonaan lattiaan
  • Laita kädet vartalon viereen, vartalon jatkeeksi
  • Nosta lantio ja jännitä ylhäällä pakara
  • tee toistoja 100 kertaa

Itse lähden tällä liikenteeseen. Tämä on todella helppo, yksinkertainen, kevyt mutta silti tuntuva pakaran herättely. Parasta on se polte minkä se antaa. Kun en ole tehnyt mitään rankkoja treenejä vuosiin, niin pakko aloittaa kevyesti ja vain omalla painolla liikkuen.

15909677_10154442004429118_686254167_n

 

Mulla on keskivartalo aina se heikoin lenkki ja samoin jalat. Raskauskilojakin vielä on jäljellä, jotenka tästä se taas lähtee. Mulla ei ole uudenvuoden lupausta, enkä tavoittele mitään sen kummempaa, mutta hyvää kuntoa haluan  ja mahtumista kaikkiin vanhoihin vaatteisiin. Käytän lähes päivittäin Esbelt korsettia, mikä auttaa mun selkäkipuihin loistavasti ja korjaa hyvin menetettyä ryhtiä. . Haluan muutenkin saada keskivartalon lihaksistoon hieman edes eloa ja sitä kautta aloittaa hieman kovemmat treenit. Jos en treenaa itseäni nyt hyvään kuntoon en tee sitä koskaan.

Tässä ei ole kyseessä ulkonäkö, vaikkakin se tulee siinä sivussa kivana bonarina, vaan se että oon vihdoinkin innostunut ja haluan liikkua, koska siitä tulee hyvä olo ja se ei tunnu pakkopullalta. Luin hyvän artikkelin, missä puhuttiin että uudenvuoden lupaus ei kannata olla sellainen mikä ei sinua innosta.

 

15934756_10154442004409118_1532884846_n

15878036_10154442005144118_1601155489_o 15933899_10154442004579118_17437537_o 15934744_10154442004239118_1265343977_n

Tästä se taas kuulkaa lähtee. Älkää muuten välittäkö mun belfiestä, millä halusin tuoda esille uusien treenihousujeni leikkauksen, saati mun järkyttävistä maitokannuista, mitä vaan ei yksinkertaisesti saa piiloon :).  Muistakaa käydä shoppailemassa uudet laadukkaat treenikamat nyt Biancaneven huikeista ALEISTA*

Korsetti*

Trikoot* -33%

Toppi* -37%

 

Mua ainakin aina piristää uudet treenikamat ja jotenkin niin tyhmältä kun se kuulostaakin … antaa ne uutta virtaa. Ostin itselleni ihanat kengät joululahjaksi…. sovittamatta tietenkin.. Nyt kävi kuitenkin niin, että mun pohje jää saappaan päälle kun pehmis tötteröön, eli mun on pakko saada mun pohjetta pienemmäksi 🙂 Tässä siis hyvä tavoite itselleni. Kyllä se vaan on totta, että mitä enempi on painoa, sitä haastavampi on liikkua. Jos sitä vaikka kävis huomenna ihan vaakalla katsomassa paljonko sitä oikeasti painaa. Musta olis ihana kuulla teidä muiden kotimammojen liikunta juttuja… Onko joku muu yhtä rapakunnossa, kuin minä?

-umppu

primebody

9 vastausta artikkeliin “Kiinteytys alkakoon!”

  1. Raskauskiloja 12 täällä tiputettavana! Pikkuhiljaa meinaan lenkkeilyllä aloittaa ja en kiellä itseltäni mitään; herkkupäivä kerran viikossa jne.
    Olisi kiva kuulla paljon sinulla on tiputettavaa, näytät hyvältä! 😀

    • En edes tiedä paljonko painan ja ei mulla oo mitään kilo tavoitetta vaan hyvä kunto 🙂

  2. Hei, mikä koko sulla on tuossa korsetissa? 🙂 Olen aikalailla samoja kokoja varmaan kuin sinä ja s-koon korsetti ei mennyt edes viereen. 🙁

    • Mulla on s! Kun laitan sen ekaa kertaa päälle makaan lattialla ja Juuso laittaa hakaset kiinni. Se antaa myöden ja seuraava kerta on jo iisi. Korsetti muokkaantuu sun kropan mukaan

  3. Olet kaunis 🙂
    Täällä kans yks jolle miellyttävät treenivaatteet antaa tosi paljon virtaa! Jonkun mielestä voi olla pinnallista mutta mun mielestä se on ihan sama mikä sen motivaation antaa treenaamiseen, kunhan jostain sitä saa saavuttaakseen tavotteensa.

  4. Esikoinen nyt tammikuun lopussa 2 vuotta, jonka odotuksesta kerty sen 100g alle 20 kiloa. Pudotin n. 1,5 v aikana tuosta sen 15kg pois ja nyt odotan toista lastamme (la 4.2) ja taas on kertymässä tuo 20kg (eli 25kg ylimääräistä ”normaaliin”). Aika hinku on taas liikunnan pariin ja nimenomaan sellaisen liikunnan mitä en tee hampaat irvessä koska ”on pakko”. Niiiin kiva ja mielenkiintoinen seurata sun taivalta kun on pian samassa pisteessä itsekin. Motivoivaa ja tsemppaavaa kun joku muukin tekee samaa 😀 pelkään ainoastaan sitä jäätävää väsymystä mikä voi viedä oman motivaation :/ mies omistaa kuntosalin ja lenkkireittien mahdollisuus on rajaton että niistä se ei ainakaan ole kiinni.

  5. Okei! Kiitos paljon neuvosta, pyydänpä siis miestäni apuun niin saadaan korsetti päälle! 🙂 Minä hölömö kun yritin sitä itse taistella päälleni ensimmäisellä kerralla.

  6. Täällä samassa tilanteessa ollaan, vauva nyt kuukauden ikäinen ja vaunu lenkeillä ollaan alotettu treenit. Itellä ensimmäinen vauva kyseessä joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Kiloja tippuu koko ajan tasaisesti, nyt n. 7kg ylimääräistä. Joulun ja uudenvuoden herkuttelujen jälkeen on ollut ihana palata normaaliin ruokavalioon eli siis ihan lautasmallin mukaiseen ruokailuun ja panostaa tervellisiin välipaloihin suklaan sijasta. Toki pienet herkut sallitaan kun muuten itseni tuntien herkuttelu lähtee ennemmin tai myöhemmin lapasesta… Suosittelen kaikkia mammoja kyllä ennen mitään muuta varsinaista treeniä harjoittamaan lantionpohjan lihakset kuntoon, niin välttyy myöhemmiltä mahdollisilta ongelmista mm selkäkivut tai virtsankarkailu… Itselle tuli ainakin yllätyksenä kuinka hukassa ko lihakset mulla on nyt synnytyksen jälkeen vaikka aina oon ollu hyvässö kunnossa ja lantionpohjaa ahkerasti raskausaikanakin treenasin! Tsemppiä kaikille! Ja Umppu sun blogia on niin kiva lukea! 🙂

  7. Ai että tykkään sun tyylistä kirjoittaa. Löysin blogiisi instagramin kautta ja kyllä kolahti. Täällä äippä, esikoinen 4,5vuotta ja uusin tulokas 3vk. Liikunta ja kilojen tiputtaminen kiinnostaa kovasti ja arjen sujumisessa kiva lukea blogiasi ja mietteitäsi yrittäjyyden, perheen ja liikkumisen osalta. Täällä alkaisi kanssa erilainen arki kuin esikoisen kanssa oli, yhdistäen perheen ja työkuviot. Ja kiva kuulla että muillakaan kädet eivät aina tunnu riittävän arjessa. Niin ihanaa kun tämä kaikki onkin :).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *