Kaikki on näköjään kiinni uskosta. Näin saat kapean vyörärön alle minutissa

Viikonloppu oli todellakin ohjelmaa täynnä ja se on vaatinut useat päiväunet. Tällä viikolla saapui lehtipisteisiin uusin FitBody, mikä kannattaa ehdottomasti käydä ostamassa. Paljon hyviä juttuja ihan perus kuntoilijalle, siitä kiinnostuneille, fitneksestä kiinnostuneille ja etenkin niille ketä kiinnostaa muutkin asiat oman hyvinvointiin liittyen. On kunnia saada olla mukana lehdessä ja uusimmassa lehdessä onkin minun kirjoitama juttu hiustenpidenyksistä.

IMG_7219 IMG_7224Lauantaina oli kauan odotettu Michelle Brannanin (ifbb pro) Bikinifitness seminaari,  mitä olisin ehdottomasti suositellut kaikille kilpailijoille. Kuulin rehellisesti sanottuna ensimäistä kertaa bikinifitnes ammattilaisten suusta  järkevää tekstiä. Tuntui, että muutaman tunnin sisään usko palasi koko touhuun 🙂

IMG_7236 IMG_7259 IMG_7264Tämä oli ensimäinen koskaan Suomessa pidetty ammattilaiskilpailijan seminaari, missä oli ulkomaalainen puhuja. Kiitos seminaarin järjestämisestä kuuluu ehdottomasti Elina Louerannalle ja Biancanevelle. Michelle oli persoonana viehättävä ja se mitä todella arvostin oli rehellisyys. Hän ei kuulu siihen porukkaan, mikä syö kanaa ja parsaa ympäri vuoden ja rahaa sitä järkyttävän rumaa kylmälaukku/uistinpakki lootaa, mikä tietenkin sisältää kanaa ja parsaa 🙂 mukanaan. Hän puhui siitä kuinka kaikki on asian sisältämisestä kiinni. On tiedettävä mikä juuri sinulle on parasta, koska emmehän me kaikki ole siitä samasta muotista veistetty. Hän ei myöskään allekirjoita sitä järkyttävää aeroobisen määrää, mistä olen itse näin jälkikäteen samaa mieltä. Vaivalla teet lihakset, jotka sitten poltat pois ja lavalla on riutunut laiheliini. Hän painotti myös sitä kuinka tärkeää bikinissä on juurikin se pyöreiden muotojen hakeminen ja kerotikin itse treenaavansa alakroppaa 2-3 kertaa viikossa. Ja todellisuudessa jos rehellsiä ollaan ainakaan ammattilaistasolla selän lihaksilla ei ole mitään merkitystä, koska hiukset on aina sen päällä 🙂 Hän ei myöskään koskaan treenaa vatsalihaksia ja kun oikein alkaa miettiin niin harvalla ammattilaisella ne palat sielä vilkkuukaan. Tullaankin siihen tulokseen, että täällä Suomessa ollaan bikinilavalla ehkä vähän liian kiereitä ja for real niilä vatsalihaksilla ei ole mitään merkitystä 🙂 Hän suhtautui tervejärkisesti ruokaan ja lisäravinteisiin ja siihen kuinka tärkeää on löytää okeianlainen balanssi koko tekemisen välillä.

IMG_7266 IMG_7269 IMG_7291Oon todellakin iloinen siitä kuinka mulla on nyt tällä hetkellä juuri oikeat valmentajat Jari ja Heidi Sorsa, ketkä on hiffanut tän lajin järkevyyden jo ajat sitten <3 Michelle kertoi avoimesti omista kokemuksista ja siitä kuinka ehdottoma tärkeää on se tekemisen miellekkyys. Kun joku maistuu puulta: älä tee sitä vaan tee sitä mistä tykkäät. hän myös painotti ruokavalion monipuolisuutta, mikä on ainakin itselleni tällähetkellä ihan ehdottoma tärkeää. Hommassa ei saa olla myöskään liikaa stressiä, jolloin kaikke menee eteenpäin kuin itsestään.Oli hienoa nähdä kuinka (32.v) aikuinen nainen oli niin tietoinen siitä mitä tekee ja tekemisessä oli todellakin järki mukana. Hän oli myös mukava ja helposti lähestyttävä, eikä suinkaan monen ammattilaisen tavoin ylimielinen ja koppava.

IMG_7260 IMG_7293Mukana luennoimassa oli myös Joni Jaakkola, millä oli todella hyviä pointteja ylipäänsä mitä tulee kilpailemiseen. Hänen perus periaatteena oli se, että niin kehossa kuin mielessä on kaikki oltava optimaalisen kunnossa ennen esimerkiksi kilpailudieetin aloittamista. Kehon on oltava terve ja samoin mentalipuolen on oltava kunnossa, jolloin dieetti voidaan mahdollisimman pitkälle viedä terveellisesti eteenpäin. Painoa ei saa olla liikkaa pudotettavaa, jolloin kehoa ei tarvitse rääkätä ja riuduttaa. Havainnollistaen: älä lähde ajamaan autolla, mistä on jo valmiiksi rengas puhki.  Jonilla ja Michellellä oli paljon saman tyylisiä ajatuksia seminaarissa.

IMG_7296 IMG_7297Seminaari oli oikein onnistunut ja vaikka moni asioista oli tuttuja niin tietynlainen rauha vallitsi mieleni. Lopuksi poseerasimme yhdessä ja sieltä vasta saikin hyviä vinkkejä. Tuo hetki ammattilaisen kanssa antoi mulle enmmän kuin mitkään poseeraustreenit yhteensä.

Tänään oli vuorossa hieman erilaine päivä Michellen kanssa, sillä luvassa oli Biancaneven uusien malliston vaateiden kuvausta. Michelle ja Elina saapui Primeen klo 11.00 ja sain kunnian toimia stailistina. Ystäväni Muiju piipahti myös salongissa aamulenkkeillessä.

IMG_7298 IMG_7300Siirryimme kuvamaan uusia herkkuja itse herkun päällä Tullintorille. Kuvaajana oli valokuvaamo KLIK Tampereelta. Tässä hieman behind the scenes kuvia. Mun ehttomat suosikit on uudet kirsikat, mistä ny ei ollut yhtään kuvaa <3

IMG_7314 IMG_7315 IMG_7322 IMG_7323Ja sitten tulee ihan mieletön maailman mullistavin juttu. Biancaneveen on tullut saataville korsetteja. Tämä on paksuvyötäröisten pelastus. Kyse ei ole mistään huijaus jutusta niinkuin pushup rintsikat vaan jostain ihan muusta. Sen nimi on Esbelt. Kysessä on korsetti, mutta ei mikään ihan tavallinen korsetti. Se kaventaa vyötärölinjaa, helpottaa selkäkipuja, kohottaa rintoja, auttaa painonpudotuksessa, korjaa asentoa, auttaa raskaudesta palautumisessa. Mulla on itsellä tällähetkellä menkat, jolloin vatsani turpoaa aina ihan kermeaksi, joten nämä ennen ja jälkeen kuvat ovat hyvinkin havainnollistavia. (hinta 49e) itsellä koko xs

IMG_7283 IMG_7284 IMG_7285Ihan mieletön tuote. Mitä enemmän tätä pitää, muokkaa se vartaloasi tiimalasimaisemmaksi. Ja hei näitä on myös miehille ajatteleen esimerkiksi Mens Physiqueta, jossa se tiimalasi on ehdottoman tärkeä. Sitä voi pitää koko päivän, treenatessa jotkut jopa nukkuu sillä. Mulla ainakin rasva kertyy aina keksivartaloon ja välillä jopa niinä huonoina päivinä ottaa pähän, kun en voi pitää sellaisia vaatteita kuin haluan, mutta tämän ansioista voin 🙂 Ja for real en näytä ilman menkkoja onneks ihan tolta normaalisti 🙂 🙂 Tuote on pian tilattavissa nettikaupasta http://www.biancaneve.fi

Mun ens viikko nokin leppoisa, sillä se sisältää paljon lapsenhoitoa ja töitä teen vain iltaisin <3

-Umppu

primebody

8 vastausta artikkeliin “Kaikki on näköjään kiinni uskosta. Näin saat kapean vyörärön alle minutissa”

  1. Moikka! Mun on pakko sanoa, että tää postaus oli todella kiinnostavaa ja mukavaa luettavaa. Pidän jo valmiiks sun tavastasi kirjottaa, rehellistä tekstiä ja oikeasti ainakin mjn mielenkiinnon herättäviä juttuja, niin tää sitten vaan osui ja uppos 😀
    Oonkin jo pitkään miettinyt sitä, että kun nuorilla – etenkin tytöillä – on paljon ulkonäköpaineita ja pitäis olla niin ”fit” ja ”ripped”, jotta olis tarpeeks hyvän näkönen ja sit reenataan hulluna aerobista jotta läski tirisee ja pumpataan salilla lihasten kasvattamista varten, niin eiks se oo vähän risti riidassa… Tarkotan, että eikös se aerobinen tuu mukaan jos on tarvis niin vasta kisadieetillä? Jos niinku sitä lihasta haluu niin ymmärtääkseni se sali on ensimmäinen osote…

    Ja oli muuten kiinnostavaa kuulla tosta ettei pro tason bikinifitness kisaaja treenaa vatsoja ollenkaan. Mun mielestä se kertoo jonkin verran siitä, mihin kisoissa tähdätään juuri tässä lajissa. Sopivan pehmeä, mutta timmi. En väitä kisoihin valmistautumisen siis olevan kaikissa tapauksissa aina tervettä, koska ihmisillä on erilaisia tapoja valmistautua. Toiset treenaa hitokseen ja syö liian vähän ja toiset taas ei. Terveelläkin tavalla kuitenkin voi ja olisi suotavaa valmistautua! Treenasitko itse vatsoja kun tähtäimessäsi oli kisat?

    Kiitos Umppu sulle jakamistasi kokemuksista ja fiiliksistä, siis todella monen asian suhteen. Sun blogi ei oo pelkkää kanaa ja parsakaalia ja se on mieletöntä. Välillä omatunto soimaa melkeen, kun monet blogit on nykyään pelkkää kisoja ja kaikki muu vähän jää, että pitäskö nyt sit munki ku kaikki muutki… Ymmärrän että kisadieetillä se on luonnollista, keskitytään siihen mitä tehdään ja mihin pyritään. Mutta sun blogista näkyy, että sä oot oikeasti äiti ja sulle sun perhe on kisojen edellä!! Näin sen pitäskin olla 🙂 onneks me kaikki voidaan olla ihan sellasia vaan kun ollaan ja saadaan nauttia sellasista asioista jotka on lähellä sydäntä. Kana, parsakaali ja blingbling saa olla lähellä sydäntä, mutta se ei saa viedä kaikkea tilaa sieltä.

    • Suomessa on juurikin ehkä se ongelma, että juurikin niitä neuvoja ja varsinkaan hyviä neuvoja ei jaeta vaan niitä salaillaan ja samalla toivotaan toisten epäonnistumista. Valmentajat on liian ahneita ja haluaa tytöt vaan lavalle ja niille on loppupeleissä ihan sama miten ne sijoittuu. Todellakaan nuorten naisten ei pisä olla ripped, koska pahimmassa tapauksessa se vaikuttaa pysyvästi sun hormoonitoimintaan, minkä tajuat vasta siiten 30-vuotiaana kun istut hedelmöitysklinikalla…….. Mää voin muutenkin sanoo rehellisesti, että ne olen itse henkilökohtaisesti kokenut ne kaikki asiat mitkä voi mennä pieleen ja joutunut selvittään itse paljon asioita. Dieetti on dieetti ja oli se mullakin ekalla kerralla lähes koko elämä, mutta kokemuksien kautta viisastuu ja ymmärsin kuinka tyhmä ja itserakas olin. Kaikki muut asiat elämässä antaa mulle kuitenkin niin paljon enemmän kuin se kilpailu ja niitä ei saa missään tapauksessa unohtaa.

    • Ei niitä vatsoja muuten treenaa Peter Wileniuskaan ku diietin loppuvaiheissa, koska vatsat saa painotreenissä yksinkertasesti niin paljon epäuoraa rasitusta (erityisesti vapaapainoliikkeet..), ettei varsinaista treeniä tarvita.Turhaa ajanvarastamista palautumiselta.. Ku rasvat kuoritaan, ni humps, siellä ne vatsalihakset onkin!

    • Sillä pystyy toimiin ihan normaalisti. Pitkille ajomatkoille en suosittele, mutta muuten jees

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta