Kuinka tärkeää on lepo

Maa sanoin jo aiemmin, että jo selviän tästä (viime) viikosta hengissä olen voittaja ja kappas selvisin. Mulla oli tänään vapaapäivä ja ymmärsin kuinka väsynyt oikeasti oon. Heräsin aamulla 8 kun kylmät varpaat tunkeutui mun peiton alle 🙂 Jatkettiin vielä hetki unia, kunnes Vili alkoi tapansa mukaan nosteleen mun luomia ja huutaan HERÄTYYS. Siirryttiin alakertaan ja mun oli tarkoitus tehdä tänään vaikka mitä.

426539_10150565227649118_1634024716_nMää olin edelleen ihan pirun väsynyt ja päätin, että kuuntelen itseäni ja lepään, jos siltä tuntuu. Todellisuudessa nukuin klo 14.00 asti mikä kertoo mun univajeen määrästä. Lepo on erittäin tärkeää niin jaksamisen, kun palautumisenkin kannalta, koska lihas kasvaa levossa. Tänään meillä ei ollut muuta ohjelmaa kun Vilin Joulujuhla. Olipas ne lapset taas niin suloisia ei voi muuta sanoa.

IMG_1581 IMG_1601 IMG_1602Olen miettinyt TAAS jälleen kerran lajiani pitkään. Sen arvostulukriteereitä ja mitä lajissa haetaan. Mun oma kuvitelma on X-mallinen vartalo, missä on pyöreät pakarat, paksut reidet, pyöreät olkapäät, sporttinen, lihaksikas, terve, hehkuva ja kaunis olemus. On paljon asioita mistä kiistellään ja hyvänä esimerkkinä on esimerkiksi selän näyttäminen. Mun mielestä ainakin näin amatööri kilpailuissa kuuluu näyttää selkää. Se on ainakin omasta mielestäni yksi aika suurikin osa taka-asentoa ja suuri lihasryhmä. Toisten mielestä selän näyttäminen ei kuulu ollekaan lajiin. Tässä on muutava kuva mun omista taka-asennoista, jotka on erilaisia

IMG_4329 IMG_4646 IMG_6724 IMG_9411Kuitenkin ainakin itse treenaan selkää ihan yhtäpaljon, kuin muitakin lihasryhmiä ja hyvänä esimerkkinä on myös esimerkiksi Mens Physique sarja. Vaikka pojilla on shortsit niin he TODELLAKIN omistavat kunnon jalat ainakin kaikki mun tuntemani. Sitten toinen asia on kädet…. Mun omasta mielestä myös käsissä pitää olla lihasta ja ainakin itse haluan, että lihaksia on sen verran, että ne  näkyy myös harjoituskaudellakin. Moni kilpailija sai SM kisassa palautetta (en minä) 😉 että on liian lihaksikas. Mun omasta mielestä sielä kuitenkaan ei ollut ketään niin mega lihaksikasta, kenelle lihasmassan määrä olisi ollut haitaksi vaan päin vastoin. Kun katsotaan bikini tähtiä maailmalla on homma ihan toinen.  Tässä on kuvia maailman hupuista ja mielestäni ehdottomasti linjauksesta mihin suuntaan täällä olisi mentävä, jos halutaan, että kilpailijat menestyvät maailmalla ja tottahan se on, että kyllä noilla likoilla sitä lihasta on..

opportunity-knocks-nathalia-melo
Nathalia Melo

opportunity-knocks-stacey-alexander
STACEY ALEXANDER

opportunity-knocks-amanda-latona
AMANDA LATONA

opportunity-knocks-justine-munro
JUSTINE MUNRO

opportunity-knocks-yeshaira-robles
YESHAIRA ROBLES

opportunity-knocks-india-paulino
INDIA PAULINO

 Nää kuvat on mun omia motivaation lähteitä ja ihailun kohteita ja mihin haluan omalla omalla fysiikallani tähdätä. Osa näistä pro-bikini kilpailijoista on massaltaan jopa suurempia kun Suomen bodyfitness kilpailijat. Itse ajattelen, että bikinissä ainakaan Suomessa ole liian lihaksikkaita kilpailijoita vaan liian laihoja ja se juurikin tekee ehkä linjauksesta hajanaista. Enkä todellakaan puhu että olisin tällä hetkellä juuri se mitä haetaan ja siksi pidänkin nyt kisa taukoa. Toivon oikeasti sydämeni pohjasta, että keväällä palkitaan ne ketkä ovat ihan oikeesti tehneet töitä fysiikkansa eteen, sillä tämä ei kuitenkaan ole kauneuskilpailu vaan kilpaurheilua. Suomessa on tällähetkellä yksi Pro-bikini kilpailija  (Anna Virmajoki) ja uskonkin, että juurikin lihaksien puute on se miksi niitä ei ole enemmän. Omasta mielestäni ei riitä, että omaa vaikka upean keskivartalon, mutta muut lihasryhmät ovat puutteellisia. Paljon on puhetta myös kaueuskirugiasta ja mun oma mielipude siihen on, että ei tuola (ainakaan sais) tissien koolla pärjätä. Toimenpiteitä kannattaa miettiä tarkaan ja varsinkin, jos on nuori eikä ole vielä lapsia. Keho muuttuu raskauden jälkeen kuitenkin jossain määrin ja jos unelmissa on suurperhe kannattaa miettiä asioita tarkkaan ja miettiä hieman tulevaakin elämää fitneksen jälkeen.  Se ei ole omasta mielestäni mikään meriitti tai tie menestykseen. Muutenkin haluan hieman oikoa väitettä, että nämä on ehdottomia asioita fitneksessä. Moni 18-vuotias ei vielä vättämättä tiedä ollenkaan mitä elämältään haluaa ja voi katua tekojaan vanhempana. Sama juttu on esimerkiksi tatuoinneissa. Omasta mielestäni ne ei kuulu lajiin ollenkaan, mutta kyllä niitä näkee kilpailijoilla paljon ja en usko, että sillkään on mitään merkitystä loppupeleissä sijoitukseen. 

IMG_8938

 

Tällä viikolla aloitan Joulu valmistelut ihan tosissaan. Muutamia lahjoja pitää hankkia ja paketoida ja laittaa koti Joulu kuntoon. Kunnon Joulu siivo ja turhat tavarat pois nurkista pyörimästä. Meidän pitäisi viettää Joulua nyt koko porukalla meillä ja saan opetella taas muutaman uuden ruoan tekemisen. Moni pelkää Joulun tuomaa ähkyä ja ylen syöntiä. Hyvä ratkaisu siihen on olla syömättä itseään ähkyyn 🙂 Kaikki on oikeutettu Jouluruokaan ja rauhaan. Aion ainakin itse nauttia Joulusta kaikin mahdollisin tavoin. Kohta voikin jo virittää Jouluradion <3

-Umppu

primebody

Yksi vastaus artikkeliin “Kuinka tärkeää on lepo”

  1. Moi! Jälleen asiaa Umppu. En voisi olla enempää samaa mieltä. Minua on ottanut pattiin tuo ”missikisalinjaus”, koska omat ihanteeni ovat myös ulkomailta. Kyllä fitneksessä saa ja täytyy olla lihasta. Eipä lisättävää 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta