Keskity pitkäaikaiseen nautintoon

Aina jaksan muistutella ihmisiä pitkäjänteisyydestä ja tuloksellisuudesta. Jos palaan takaisin vuoteen 2003 kun olin 20 vuotias, kuvittelin elämäni olevan täydellistä. Viikonlopun jälkeen viimeistään Tiistaina aloin miettimään, että mitäs viikonloppuna tekis. Elämäni keskittyi silloin vain juhlintaan. 20 vuoden jälkeen naisilla usein kehitys pysähtyy ja siitä usein alkaa kehon aineenvaihdunnan hidastuminen ja ei voikkaan syödä ihan mitä haluaa. Kova biletys ja yösnäkärit alkaa kerääntymään kehoon. Mun biletys loppui melkein kun aloin seurustelemaan Juuson kanssa ja aloinkin nopeasti odottamaan Viliä. Elämä muuttui täysin ja arvomaailma meni aivan uuteen järjestykseen.

IMG_3746

 

Raskauden jälkeen aloin kiinnostumaan taas liikunnasta ja siitä, että saan kroppani siihen kuntoon, että mun ei tarvitse piilotella sitä. Kun vertaan elämää 20 vuotiaana nyt tähän päivään olen enemmän kuin tyytyväinen. Voin hyvin, syön terveellisesti, olen terve lähes kokoajan, olen iloinen ja muutenkin elämä hymyilee. On tärkeä asettaa tavoitteet tulevaisuuteen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Teet elämäntapamuutoksia vain ja ainoastaa itsesi vuoksi etkä kenenkään muun. Kenelläkään ei tavallaan ole oikeutta sanoa, että lapsien syntymän jälkeen lihoin 30 kiloa ja ne on jäänyt kroppaani, sillä itsehän olet sitä ruokaa suuhus mättänyt. Odottava äiti ei tarvitse lisä kaloreita kun loppuvaiheessaa 200caloria/per päivä, joka ei siis ole bigmac ateria. 

IMG_4375

 

Pelkällä ruokavalion muutoksella saa painon tippumaan, mutta sen on oltava pysyvä muutos. Siksi en usko mihinkään dieetteihin vaan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Unohda kaikki einekset joihin kuuluu myös ne kaikki äidin tekemät. Pidä huolta että jokaisella aterialla saat  tarpeeksi proteiinia. Lisää hyviä rasvoja kuten pähkinät, avokaado, oliiviöljy, kylmäpuristettu kookosöljy, omega3 ja jätä kokonaan pois levitteet, friteeratut tuotteet, voi yms. Jugurteissa on esimerkiksi paljon sokeria ja ne voi korvata uusilla SKYR RAHKOILLA, missä on taas proteiinia ja ei lisättyä sokeria. Muutoksien ei tarvitse olla älyttömiä vaan niihin voi totutella pikkuhiljaa. Maitorahka höystettynä marjoilla on aivan loistava välipala ja ei sisällä sokeria tai rasvaa. Suolaa saa käyttää, mutta siinäkin kannattaa olla tarkkana esim ruususuola on todella hyvä suola. Suolan käyttöa aina varoitellaan ja juuri siksi koska ihmiset syö niin pajon eineksiä joissa on jo valmiiksi suolaa. Jos valmistat itse kaikki ruoat saa suolaa olla per päivä riippuen omasta elopainosta 7-12g. 

umppu17netti

 

Kaikissa fitness lajeissa on kyse kehonrakennuksesta. Bikini versus kehonrakennus ovat tavoitteet hieman erilaiset, mutta periaate on kuitenkin sama. Jos haluat muokata kehoasi on sinun pidettävä huoli tasaisesta energiansaannista ja oikeanlaisesta ravinnosta silloin sitä voi jo kutsua kehonrakennukseksi. Jos olet perus kuntoilija ja haluat likkua oman kunnonkohottamisen vuoksi on samat asiat silti yhtä tärkeitä. Vältä kaikkia pikaruoka paikkoja, sillä niistä ei saa juuri koskaan mitään terveellistä syötävää. Ota töihin omat eväät mukaan, sillä siinä säästyy myös rahaa ja tiedät silloin mitä syöt. Panosta laatuun ja hyviin tuoreisiin raaka-aineisiin. Alku saattaa tuntua joskus vaikealta, mutta pian siitä muodostuu terveellinen elämäntapa ja tulet huomaamaan sen.

Tänään innostuin taas pyöräilemään töihin… virhe, sillä poljin hirveeseen vastatuuleen ja luvassa oli siltä seisaumalta Minnan kuolema jalka treeni. Mää oikeesti kuolin jo heti ekassa liikkeessä. Haukoin henkeä, kun en olisi koskaan salilla käynytkään. Treenin jälkeen tavallaan kiitin itseäni, että tulin sillä fillarilla, sillä jos en olisi tehnyt mitään palauttavaa, en olisi huomenna kävellyt. Mulla on nyt silti hirvee motivaatio treenata ja saada itseni huippu kuntoon. Piipadin nopeesti BodyActionissa ostamassa vetoremmit. Katsotaan otanko ne käyttöön, kun tuntu niin hirveen vaikeilta 🙂

IMG_7768

 

Illalla meillä oli Kevin.Murphyn kamapaus koulutus, jonka piti aivan mahtava tyyppi Juhis. Kuvasta voi tunnistaakkin tytöt, sillä Laura ja Janika toimi meillä malleina. 60 luku on vahvasti mukana Kevinin uusissa lookeissa ja se on se juttu mihin mää sytyn. lyhykäisesti hius ja kampaus muodista.  Jakaukset on nyt todella sivussa ja kampaukset tulevat paljon kasvoille.  Kiharoissa haetaan nyt rouheempaa pintaa ja epäsymmetriaa. Kiharat aukikampauksissa on ”valuneet” latvaan, eli tyvialue jätetään suoraksi. Se mikä on ihanaa miesten muotiin tulee uusia juttuja. Toki jos ne on nyt maailmalla niin ne on suomessa ehkä vuonna 3000….. mutta kuitenkin miesten hiuksiin on tulossa takaisin kiilto, mikä on aivan huippua mun mielestä. Klassisuutta ja tiukkoja jakauksia me like. Kevinin tuotesarja on myös uudistumassa mikä on se HUIPUIN juttu pulloista tulee kokonaan biohajoavia. Testasin muuten tänään niitä luxus tuotteita ja kyllä ne oli todella hyviä 🙂 pitää laittaa harkintaan, jos vaikka PRIMEEN  sen sarjan vaikka ottaisi.

Meillä on huomenna 3-vuotis hääpäivä <3

-Umppu

primebody

Yksi vastaus artikkeliin “Keskity pitkäaikaiseen nautintoon”

  1. Kolmekymppisenä onkin hyvä olla, turha drrama ja itsensä etsiminen on jäänyt pois. Jossain on taidettu sanoa että myös lihasten kehitys on kolmekymppisenä optimaalisinta jos en nyt ihan väärin muista 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta