Dreambuilders

Nyt kun mulla on kolme kilpailua takana niin moni asia on muuttunut mussa sen myötä. Se, että en vielä ole koskaan saanut haluamaani sijoitusta on ollut ehkä hyväkin asia, sillä se asettaa juurikin mulle oikeanlaiset tavoitteet ja palavan halun kehittyä vielä enemmän ja todellakin tehdä töitä sen eteen. Opin virheistäni todella paljon ja esimerkiksi nyt, mulla ei ole entiseen varrattuna minkäänlaisia ”haluun syödä” tunteita vaan ennemminkin haluun polttaa se viimeisenkin rasvan pois. Tavallaan muitten ”pään aukominen” antaa mulle vaan enemmän voimaa ja haluan mennä sinne lavalle siinä kunnossa, että kenelläkään ei ole mitään sanomista 🙂 Mun paino ei ole hirveesti noussut kisojen jälkeen, vaikka toki sitä tulee aina vähän lisää, koska lavalla ollaan vedetty keho äärimmilleen ja nesteet on pois. Takaiskut urheilussa onkin ehkä tavallaan just niitä parhaita ja opettavaisimpia juttuja. Tappion jälkeen on synnyttävä se fiilis, että saakeli mää viä näytän. Jos sitä ei tuu niin Game Over. Mää en koskaan tyydy siihen mitä on saatavilla vaan haluan aina enemmän, mulle ei ehkä koskaan mikään riitä, mutta jollain siraalla tavalla se toimii. Ihmiset on niin erilaisia ja usein tekevälle sattuu. Puhuttiin ystäväni kanssa siitä kuinka esimerkiksi ihmisten päivän menot erovat toisistaan. Mun arkipäivän tapahtumat voi olla jonkun toisen viikon tapahtumat. Elämäni ei todellakaan ole tylsää vaan se on täynnä actionia aamusta iltaan. Teet elämästi juuri sellaista, kun haluat.

Valokuvaus Mikko Karekivi Ulla-Riitta Koskinen

Älä koskaan katkeroidu ja vaivu siihen synkkyyteen, missä mikään ei tunnu miltään ja negatiivisuus valloittaa elämän. Ota itseäsi niskasta kiinni ja aloita tavoitteellisuus. Unohda lauseet: mulla ei oo aikaa, en mää ehdi, en mää pysty. Arki on kiireistä, mutta kaikkiin asioihin on aikaa jos ne aikatauluttaa. Olen hyvä esimerkki, että päivässä ehtii tehdä vaikka mitä jos itse haluaa.

Jos haluat laihtua ja saada muokattua omaa kehoa on otettava sellainen ajankohta, ettei omassa elämässä ole välttämättä hirveästi mitään suuria asioita esim, muutto, uusi työpaikka, ero tms ja antaa aikaa muutokselle. Keskity päämäärään ja anna sille aikaa. On turha ajatella, että nyt kun kävin lenkillä voin hyvillä mielin vetästä ton Bostonkakun naamariin.. Hyviä vinkkejä on aloittaa aamuaeroobinen liikunta tyhjällä vatsalla n-2-4 kertaa viikkoon vähintään 40 min. Syödä puhdasta terveellistä ruokaa ja jättää einekset kokonaan pois. Valmista ruoat itse niin tiedät mitä syöt. Parhaimpia aineksia ovat: kasvikset, vihannekset (etenkin kaikki vihreä) liha, kala, kana, munat, maitorahaka. Hiilihydraatteja kannattaa syödä kohtuudella. Hyviä hiilarin lähteitä on puuro, riisi, bataatti ja marjat. Hedelmiä ei kannata syödä kilotolkulla, sillä niissäkin on paljon sokeria (fruktoosia). Syö pieniä annoksia tasaisin väliajoin, silloin sitä ahmimis nälkää ei tule päivän aikana ollenkaan. Illalla kannattaa välttää hiilareita. Treenaa salilla n-3-5 kertaa viikkossa. Pelkkä lenkkeily ei muokkaa ollenkaan kehoa, vaan ainoastaan polttaa rasvaa. Jos haluat pyöreän pyllyyn niin punttitreeni on ainut oikea tapa saada sitä lihasta. 
on myös aivan turha kuvitella, että ne lihakset vain tulee. Mua aina naurattaa naiset jotka sanovat, että en haluu sellasia isoja lihaksia haluun vaan kiinteemmäks. Kiinteys =lihasmassa. Ei se persläski vaan kohoa ja vaihda paikkaa vaan sinne on saatava lihasta. Edelleenkin lihaksen kasvuvauhti on noin 1kg/per vuosi toki alkuun kun saa ruokavalion kuntoon ja lihaksiin ärsykettä voi ensimmäisenä vuonna kehitys olla nopeampaa.

Jos ajattelen vaikka itseäni, niin en pidä omaa kroppaani kovin lihaksikkaana ja kuitenkin treenaan 5 kertaa viikossa ja tavoitteellista treeniä on takanan jo hieman yli 1,5 vuotta, joten ei sulla oo hätää:) ei susta tule mitään kehonrakentajan näköistä kun vasta noin 10-20 vuoden treenaamisen jälkeen ja silloinkin treenin pitää olla kehonrakennus tyyppistä treeniä ja kaikki tarkkaan ohjelmoitua.  Eli ei kerta ”Kikee” tee. Unohda siis taas ne selitykset ja ota askel kohti uutta minää.

Tänään testasin mulle uusia spelt (luomu) hiutaleita. Maku oli paljon täyteläisempi kun perus kaurapuurossa. Keittäminen tosin vaatii vähän enemmän aikaa. Suosittelen kokeilemaan.

Tänään oli vapaapäivä. Kävin treenaamassa Minnan kanssa Wolffilla olkapäät ja koko homma meni melkein kidutuksen puolelle 🙂 Mulla oli niin hirvee polte, että olkapäillä olis voinut melkein pastaa munia 🙂 Olkapää treeni on siitä haastava yksin tehdä, koska jos rauta ei nouse niin se ei vaan nouse, joten niitä omia ennätyksiä on aika vaikeaa rikkoa. Nyt on vaan pakko todeta, että rakastan juuri tollasta kipua ja olo on aina mahtava treenin jälkeen. Illalla meillä oli vielä Moroccanoil koulutus, jossa sai taas hieman uutta tietoa tuotteista ja muutaman käyttövinkin.

hahaaaa sain tän eilen mun kaverilta 🙂

-Umppu

primebody

5 vastausta artikkeliin “Dreambuilders”

  1. Juurikin toi naisten yleinen en halua lihaksia tai laihduttaa , haluan vain kiinteytyä… Tekisi joka kerta se turpa avata ja alkaa päpättämään, mutta en enää vaan jaksa ja kun yleensä vasta reaktio on silmien muljauttelu ja tuhahtelu! 😀 joten tyydyn hymyilemään nätisti ja pidän suuni supussa 🙂

  2. Hei Umppu, voisitko kirjoittaa oikein rautalankamallin meille lattapersikoille, että kuinka noin mahtava perä tehdään? Kovalla työllä toki, mutta kuinka, mitä liikkeitä, miten usein, mikä on tärkeintä jne. Tai jos oot jo aikaisemmin kertonut niin linkki kirjoitukseen pliis. Tommosen hanurin kun itselleenkin sais niin kyllä kulkisin kaupungillakin perä edellä 😀

  3. ”Ei kerta Kikee tee”..!! 😀 Oot mahtava! Ja hei mieletön karisma sulla oli lavalla, uskon suhun täysin! Kyllä sä vielä näytät mistä kana pissii!

  4. Oon jo vähän aikaa seuraillut sun blogia – tykkään avoimuudestas ja siitä, ettet puhu vain ja ainoastaan treenistä, lihaksista ja ruoasta. Tosi monen fitnesstyypin blogi on vain yhtä fitnesstä ja joka toinen postaus on sitä, miten se on heidän koko elämänsä. Mä näen asian niin, että elämässä on oltava muutakin, ja sulla onkin mun mielestä harvinaisen raikas suhtautuminen tähän koko hommaan. Ja tämä ei silti anna sitä kuvaa, ettet olisi hommassa tosissaan – vaan että tavoittelet unelmiasi silti pitäen jalat maassa. Lisäksi mä ihailen tota sun asennetta suhtautua kisaamiseen ja kultsan kisojen takapakkiin – sellainen jos mikä pistää ihmisen polvilleen: kun on yrittänyt ja yrittänyt – ja sitten epäonnistuu (jos nyt puhutaan kylmästi sijoituksista). Mutta”Hyvin usein menestyjät ovat epäonnistujia, jotka päättivät yrittää vielä kerran.”https://www.facebook.com/photo.php?fbid=196756933781452&set=pb.118420351615111.-2207520000.1367054706.&type=3&theaterUpeita treenejä ja loistakin sit lavalla syksyllä :))

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta