Valmis

Nyt on homman nimi se, että alan oleen pikkuhiljaa valmis. Hommat kropan eteen alkaa oleen taputeltu ja kaikki tehtävä on tehty. Vaikka kevät tekee tuloaan ja auringon valo on jotain aivan ihmeellistä mielen virkeyden tason vaikutukseen, on pikkuhiljaa havaittavissa pään sisällä oleva tyhjyys. En yhtään ihmettele lausetta bodarit on tyhmiä, sillä niinhän ne onkin :). Pitkät dieetit vaikuttaa sillä hetkellä aivotoimintaan ja hidastaa asioiden ymmärrystä. Ainakin itse huomaan tutun tapani, että alan puhumaan töissä ittekseni, kunnes jostain kuuluu oo ny jo hiljaa :). Tää päivä on ollut haastava ja mun voimatasot on nyt niin lopussa, että oli pakko nukkua päiväunet töiden jälkeen.

Valokuvaus Mikko Karekivi Ulla-Riitta Koskinen

Tossa on linkkin mun kilpailija esittelyyn body-lehden sivuille http://www.bodylehti.fi/?cid=6455 siellä on myös muiden kevään kilpailuihin tulevien esittelyitä. 9 päivää jäljellä ja odotan jo viimeistelyjä. Kroppa muuttuu vielä paljon viimeisten päivien aikana ja kun kehosta poistetaan nesteet niin lihaserottuvuus muuttuu kropassa täysin. Samoin keskiviikkona alkava tankkaus muuttaa tyhjät lihakset pitkän ketoosin jälkeen täyteläisimmiksi. Samoin myös treeni on ens viikon suhteen ihan erilaista, kun tähän asti. Kilpailessa kehittyy itselle omat rutiinit ja tavat miten toimia. Huomaa, että ensikertalaiset (niinkun itsekkin vuosi sitten) keskittyy, ehkä niihin osittain epäolennaisiin asioihin enemmän kuten mitä syödään kisojen jälkeen, missä vaiheessa heilautan hiuksiani lavalla, koska teen mitä jne. Mun omat tärkeet jutut kisoissa on ehdottamsti musiikki. Haen fiiliksen kuuntelemalla mun lempi biisejä ja joista mulla tulee hyvä mieli. Vetäydyn omiin oloihin ja oon aika rauhallinen ja keskittynyt omaan juttuun.  Mulla on tietyt sukat ja shortsit aina mukana ja kaikkee pientä hullua taikauskoista hömppää.

Kuvaus Mikko Karekivi, vaatteet Casall, Ulla-Riitta Koskien

Mää en aio vetää kisojen jälkeen sitä ruoka ähkyä, minkä oon tehny aina, sillä se jos joku saa kropan aivan sekaisin. En edes ymmärrä miksi siitä vouhkataan niin paljon ja siihen edes ylipäänsä kehoitetaan.  Hommahan menee niin, että ahmit hullunraivolla ruokaa, karkkia ja kaikkea yli epäterveellistä älyttömän määrän. Kroppa menee tukkoon ja se ei tarvitse olla kun joku yks pieni juttu, joka laukasee hirveän reaktion kehossa, niinkun mulla oli se järkyttävä maha viime kisojen jälkeen. Liian paljon muutoksia liian lyhyessä ajassa. Hiilaria olisi hyvä lisätä varovasti pikkuhiljaa takaisin ruokavalioon ja miettiä tarkkaan mitä hiilaria. En todellakaan aio käydä sitä samaa helvettiä läpi toistamiseen. Kisadieetistä palautuminen vie aikaa ja se saattaa olla kuukausia, kun kroppa on normi tilassa. Jos hommaa vaan jatkaa ja jatkaa eikä anna kropan palautua on usein lopputuloksena laiha, mutta lihakseton kroppa. Ei kannata olla liian ahne tai dietata hullunraivolla kisasta toiseen. Mulle on ollut hyvä se, että oon saanut pitää pidemmän off-kauden ja kehittyä vaikka olinkin vähän pullee välillä ja Minna olis mut jo pistäny dieetille niin hankasin vastaan ja ehkä se olikin hyvä juttu, sillä sain haluamaani kehitystä. Jokaisen kroppa on erilainen ja kaikilla toimii eri jutut. Moni asia oli mullekkin alkuun uutta ja mitä pidemmälle mennään, niin sitä enemmän on itsellä tietoa ja ei aina tarvitse kysellä miksi. 

Aivan huippua, että kohta on se päivä, mitä on odotettu ja KAUAN. Pitkäjänteistä hommaa ja kaikki yhden hiton viiden minuutin takia, mutta silti kaikki on sen arvoista. Huomenna on vika kunnon treeni ja sen painan verenmaku suussa vaikka päällä seisoen.
-Umppu
primebody

5 vastausta artikkeliin “Valmis”

  1. Monen aloittelijan pitäisi lukea tätä blogiasi, koska tuot hyvin esiin paitsi hyviä kokemuksia, niin myös niitä juttuja, jotka menivät mönkään. Tosi monesta blogista olen lukenut porukan listoja siitä, mitä kaikkea meinaavat kisan jälkeen mättää naamaansa. Hassua lukea ”terveellisestä kisadieetistä”, kun samaan hengenvetoon mietitään kuinka monta sataa grammaa irtokarkkeja voi syödä tai onko kolme donitsia liian vähän. Kisadieetti on kisadieetti eikä sitä ole tarkoitettukaan pidemmän ajan ruokavalioksi, mutta ei kahden vastakkaisen elämäntavan välillä sinkoilu ei tee kenenkään kropalle hyvää. Maailmassa on niin paljon ihania terveellisiä herkkuja, joista valita.Tsemppiä viimeiselle valmistautumisviikolle!

  2. Olen jo pitkään seurannut blogiasi ja haluan ehdottomasti toivottaa paljon tsemppiä kisoihin!!! Laji kiinnostaa myös itseäni. Vaikka liikunta on iso ja tärkeä osa omaa elämää ja salilla treenaan tavoitteellisesti, on silti pakko on tunnustaa ettei minusta kyllä löytyisi lajiin tarvittaa itsekuria ja pitkäjänteisyyttä…nostan kuitenkin hattua kaikille sitä ”harrastaville”. Mutta voihan sitä seurata näin muuten sivusta ja saada lisäkipinää myös omaan salitreeniin. Osaatko muuten sanoa, tuleeko kisat telvisiosta?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta