Voi naiset

Treeni kulkee hyvin ja paino menee hitaasti, mutta varmasti alaspäin. Mää en nyt saa tuoreita kuvia blogiin,koska rakas lapseni heitti mun konelle AngryBirds limsat ja nyt se odottaa huoltoa, tai katsotaan ylipäätänsä voiko sitä korjata. Vielä on aikaa jäljellä ja rasvan alta alkaa kuorituun kunnon ruoto :).

Nyt kuntoillaan paljon ja uskon, että yhä enemmän ihmisiä alkaa kiinnostaa jälleen oma hyvinvointi. Samalla ei voi välttyä naisten keskustelulta: HALUAN KIINTEYTYÄ, MUTTA EN HALUA LIHASTA. Kysehän on oman kehon koostumuksesta. Voin luvata, vaikka käyt 3 kertaa viikossa salilla ja vaikka siihen kylkeen parilla jumpalla ei susta Kike Elomaata tuu 🙂 Sellainen fysiikka vaatii monen vuoden tavoiteellisen sali treenaamisen ja tarkan oikeanlaisen ravinnon. Mikä on siis ongelma 1. Löllyvä pylly, 2.Jenkkakahvat, 3. höllyvä maha. Ja ratkaisuhan on polta rasvaa ja kasvata lihasta. Kyse on kehon koostumuksesta jota moni ei tavallaan ymmärrä vaikka toisaalta se niin yksinkertaista onkin. Lööllö kulkee melkein käsi kädessä rasvan kanssa ja usein se kiinteä ”ei löllö” on lihasta….. Mikä on siis kiinteytystä niin että ei kasva lihakset? V: muuta kehonkoostumusta 🙂 Pelkkä salitreeni ei aina riitä polttamaan rasvaa, vaan siihen yhdistettynä esim aamuaeroobinen tyhjällä mahalla no 5o min 3x viikosa toimii jo huomattavasti paremmin. Myöskään pelkkä lenkkeily ja ryhmäliikunta tunnit ei usein auta lihasmassan kasvamiseen. Jos otetaan esimerkiksi maratoonari, jotka juoksee yhtäsoittoa esim 3 tuntia polttaa he loppuvaiheessa suoritusta jo lihasta. Oma suositukseni aamu aeroobiselle on 30-60 min. Tehokasta rasvan polttoa saa myös aikaan, kun esim sali trenin päälle tekee aeroobista 20-30min ja tekee mukaan sykkeen nostoja eli esim 1x 5 min aikana 1min täysiä ja 4 min matalammalla sykkellä.

Tässä on viä monta hommaa ennen kisoja hoidettavana ja samalla pitäis viä työ ja kotikin handlata. Onneks otan vähän rennommin töitten suhteen ja on niitä vapaapäiviä, jolloin ehtiin hoitaan asioita. Ja vielä kun tää keli jatkuis näin aurinkoisena niin energiaa riittää mihin vaan. Huomenna mulla on taas LPG hoito hoitola Preventiossa Lady Linen tiloissa ja meenkin huomenna testaamaan ekaa kertaa infrapunasunan. Kerron heti mielipiteen ja fiilikset miltä se tuntui. Luulin että sielä ollaan vaatteet päällä, mutta ilmeisesti ei 🙂

 Hankin myös kotiin sen rullan ja oon nyt varovasti lähtenyt rullailleen jalkoja ja selkää ja voin kertoo, että jumaliste se sattuu. Kuulemma eka kerta on se kauhein ja mulla ainakin. Mua on viimeks sattunut niin paljon Panun Markon käsittelyssä. No siis se on ainakin testattu ja todettu tehokkaaksi.

-Umppu

primebody

8 vastausta artikkeliin “Voi naiset”

  1. Infrapunasauna mun mielestä ihan paras! Aamuaerobisen päälle, kun istuu 30min siellä, niin hiki lentää ja kaloreita kuluu sen huimat 600kcal!! 😀

  2. Sinulla on ollut hyvin onnistunut kisalook noissa kisoissa joista liitit kuvan, etenkin kampaus on tosi kaunis mielestäni. Onnea seuraaviin kisoihin

  3. Suvi Iso-Kuusela just kirjotti siitä miten sun kunto on muuttunut muutamassa kuukaudessa. Olis aivan mahtavaa jos millään saisit tänne laitettuun kuvat siitä:)!

  4. Maratoonarit juoksevat usein kuitenkin vain yhden todella pitkän suorituksen joka on se kilpailu, siinähän keho viedään äärimmilleen niinkuin teidänkin lajissa yhtenä päivänä. Harjoitteluun sen sijaan kuuluu paljon valmentajan tekemää salitreeniä koska juoksemisesta ei muuten tulisi yhtään mitään! Maratoonarit voivat siis olla yllättävänkin lihaksikkaita kun on reenattu oikein pitkin vuotta. Mutta tsemppii kisoihin, kaikki urheilu on mielestäni hienoo ja kaikessa on omat haasteensa!

    • Kun pistää maratoonarin ja treenaavan ihmisen vierekkäin niin kyllä salilla treenaava kiinteämmältä näyttää 🙂 Eli Umpun kanssa täysin samalla linjalla!

  5. Tietysti tuohon maratoonarin lihaksikkuuteen vaikuttaa monesti kuinka ”kova” maratoonari on. Kyllä nuo alle 3 tunnin juoksijat aikaste hoikkia on kaikki ja maailman huiput näyttää siltä kun olisi keskitysleiriltä karannut. Lihasten kasvattaminen ja maraton-kunnon parantaminen on kyllä toisiaan poissulkevia (monesti). Maratoonarin sali harjoittelu on oikein tehtynä pitkiä sarjoja (30+) pienillä painoilla. Tällainen harjoittelu on sitä lajinomaista reenaamista. Ja ainakin itse juoksen lähes viikoittain 28 – 32 km lenkin. Onko se sitten pitkä vai ei, niin on sitten jo ihan toinen juttu. Itsellä lisääntyneen juoksun myötä on lihakset hukkunut jonnekin tuonne lenkkipolun varrelle.Mutta reenaamisen iloa ja menestystä kisoihin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta