Taistelutahtoa

Nautin ja nautin ja vielä kerran nautin Suomen säästä. Kyllä se auringonpaiste saa ihmeitä aikaan. Aamun aloitin aeroobisella tuttuun tapaan. Tänään mulla on vapaapäivä, joten teen treenit kotona ja kohta onkin vuorossa aeroobinen nro 2 ulkona, jonka perään hauis ojentaja treeni. Välillä tuntuu, että aika on kortilla, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Usein siivoaminen on se mistä nipistetään, mutta suunnitelen senki etukäteen. Kaikki joilla on lapsia perheessä tietää, että se puhadas koti säilyy usein sen 2 minuuttia. Elän todellakin ihan tavallista perhe-elämää ja meilläkin on välillä kotona kun pommi olisi räjähtänyt. Tänään oon siivonnut jo mun ja makuuhuoneen. Laitan pari ennen ja jälkeen kuvaa niin ymmärrätte, että aikaa kuluu 🙂

Siinä sitten vierähtikin hetki, kun innostuin vielä rahtaamaan huonekaluja huoneesta toiseen. Harvoin oikeesti kenelläkään on koti missä on aina kaikki tiptop, vai onko. No ehkä jos asuu yksin eikä vietä juurikaan aikaa kotona. Toinen operaatio oli mun huone, jonne oon heittänyt lähes kaikki omistamani vaatteet lattialle. Raahasin sinnekkin uuden lipaston, jonne saan sukat, alusvaatteet ja krääsää piiloon ja on huomattavasti myös helpompi löytää ne. Tein myös lisätilaa venyttelylle, joka on nyt kisoihin valmistautuessa suuressa rolissa. Tykkään, että kodissa on puhdasta. Vaikka tavaroita lojuisi lattialla niin ei meillä koskaan oo mitään pinttynyttä shaibaa liimautuneena lattioihin tai pinnoille. Siivousta helpottaa huomattavasti kun siivoo yhden huoneen kerralla, eikä sieltä sun täältä.

 Mulla on niin kova haippi päällä ettei oo tosikaan. Taistelen läpi harmaan kiven ja luovuttaminen ei tuu kuuloonkaan. Sen mitä olen dieeteissä ja kilpailuihin valmistautessani oppinut on todellakin kuuntelemaan omaa kehoani paremmin, mikä on oikesti kaiken perusta. Kukaan muu ei voi tietää miltä se oma keho tuntuu. Vaikka ketoosia on jo pitkä aika takana niin en ole yhtään niin pihalla kun esimerkiksi edellisellä dieetillä. Oon monipuolistanut ruokavaliooni huomattavasti ja keskittynyt enemmän miten valmistan ruokani ja mitä syön.

Yrttejä kuluu paljon. Ne on terveellisiä ja antaa ruokiin aivan erilaista makua. Itselleni ei sovi parsa ja en sitä silloin väkisin syö. Parsa kiertää mahassa ja aiheuttaa ainakin mulle ilmavaivoja 🙂 Ei kovin naisellista juosta omaa hajua pakoon kun ei pysty kotonaan hengittämään. Muistan kun Juuso sanoi kerran kun avas mun eväslaatikon tiskatessa ja kysyin mikä täällä haisee: joko toin sun parsa tai Vilin paska 🙂 jos niitä kahta hajua ei erota on jo aika huolestuttavaa.Vaikka noudatan dieettiäni niin sovellan sitä sallitussa määrin. Nyt olen myös joka aterialla ottanut muutaman pähkinän (hyviä rasvoja) ja tuntuu, että aivotoiminta pysyy paljon vilkaampana.

Kun diettaa ekaa kertaa ei (ainakaan minä) ehkä osaa sanoa mikä on hyväksi ja mikä toimii, koska ei ole mitään vertailukohdetta. Sanoin viimekisojen jälkeen Minnalle ja Kimmolle, että en voi olla enään ennen kisoja ketoosilla niin pitkään koska mun kaikki muu elämä kärsii ja oon aivan kuutamolla, mutta nyt kun olen vähän viisaampi ja osaan kuunneella itseäni ei ketoosi ole tuntunut sen pahemmalta, oikestaan jopa aika hyvältä. Samoin ekoilla dieeteillä mulla oli kokoajan nälkä ja mikä pahinta en saanut nukuttua. Nyt en ajattele sitä ruokaa kokoajan ja syön monipuolisemmin josta saan enemmän virtaa. Mulla ei oo ollut ollenkaan univaikeuksia dieetillä mikä on askel eteenpäin sekin.

Ostin kotiin Casalin putkirullan, jolla on hyvä availla lihaskalvoja varovasti. Mulla menee aina alaselkä poseerauksista ihan jumiin niin putki on siihen oiva apu. Suosittelen. Moni kyselee ruokavaliostani ja treenin määrästä. Kaikki tyylillään ja toisilla toimii toiset paremmin.

– 5.00 aeroobinen noin 50-60min (sitä ennen vihreetä teetä ja 0,5l vettä)
-6.00 aamupala usein syön munakkaan tai pannarin
-7.00-8.30 Gym+aeroobinen(30min)

-9.00-18.00 töissä (9.00 palautusjuoma, klo 12.00 lounas, 15.00 päivällinen, 18.00 myöhäinen päivällinen)
-19.00 kotiaskareet, perhe,
-21.00 iltapala (munakas tai pannari)
-22.00 aeroobinen, venyttelyä, nukkumaan

Suurinpiirtein noin menee mun rytmit. Mulla on tosiaan välillä arkenakin vapaata ja viikonloppuisin töitä joten rytmi on vähän vaihtelevaa. Koitan viettää kaiken mahdollisen aikani perheeni kanssa ja viikonloppusin ollaankin paljon kotona ja tehdään yhdessä askareita. Joku kyseli myös miksi maitotuotteet on jätetty pois mun ruokavaliosta. Osalle ihmisistä maito aiheuttaa heille tietämättään terveysongelmia. Esimerkiksi jatkuvasti tukkoinen nenä (check), turvoksissa oleva vatsa (check), ja ilmavaivat (niitä ei onneksi ole). Tää laji on loppuun mentäessä hifistelyä ja kaikki kuntoon vaikuttavat seikat minimoidaan. Oon aina dieetillä syönyt rahkaa ja nyt kokeillaan tämmöistä vaihtoehtoo. Mää oonkin meidän porukasta usein Suvin kanssa se jolta kielletään lähes kaikki 🙂 Fiilis kohenee kokoajan ja mieli on korkeella, voin opa sanoa nauttivani tästä tilasta vaikka välillä verenmaku suussa mennäänkin.
-Umppu

primebody

17 vastausta artikkeliin “Taistelutahtoa”

  1. Tsemppiä Umppu! Sulla on niin hyvä blogi – joka kerta jotain uutta sanottavaa, eikä vaan sen listaamista että mitä oot tehnyt viime aikoina. 🙂 Magee pylly sulla, ehkä vielä joskus mullakin on ton näkönen ku tarpeeks monta vuotta reenailee 🙂

  2. Ookin huomannut (instagramista) sen treenaavan! Hän on todella kaunis ja varmasti tulee olemaan kova ilmeisesti kisaa vasta tulevaisuudessa koska ei ainakaan musta ollut tälle vuodelle lisenssiä lunastanut jos ei kisaa eri liitossa. Eli on hyvin aikaa hankkia lihasta ja muokata mallin mitoista itsensä bikinifitness kuntoon

  3. Kisaa kuulemma jo kesäkuussa, eli on näköjään eri liitto. Kuusi viikkoa sillä treeniä takana ja ”massakausi” menossa vielä kaks viikkoo ja sitte alkaa kiristely, ei helvetti :DD Eipä taida siinä kisassa lihasta paljoo tarvita, toisin kun IFBB:n naikkosilla!

    • No yhtään ihmistä väheksymättä niin esim Elina Tervo on kisannut toisessa liitossa ja oliko jopa Euroopan mestari??? Omasta mielestä se on ”hullua” jos ei ole koskaan osallistunut Suomessa kilpailuihin tai ole esim Suomen mestari vaan suoraan kansainvälisille areenoille. Sofian mahdollisuudet siis aina vaan paranee 😉 😉

  4. Mitä! Ai sen Bb-nikon tyttis kisaamaan:DD typy on kaunis ku mikä,mutta…ei se misseys riitä näillä lavoilla…en viitti edes kommentoida enempää. Ehkä tiedätte mitä tarkoitan ilman selittelyjä…hohhoijaa.

  5. Oot kyllä upea mimmi. Rakastan sun terveysintoilua ja sitä että kuljet omaa tietäsi ketään kumartelematta! Täältä saa niin hyviä vinkkejä!:)

    • Ymmärtääkseni monet aloittavat kisaamisen ulkomailla siksi, koska siellä ei tarvi olla niin tiukassa kunnossa kuin Suomessa. kisaavat sitten mahdollisesti myöhemmin Suomessa, kun on jo hankittu kokemusta ja paranneltu lookia (lihasmassaa lisää ja muuta muutettavaa jos on jotain tullut kisoissa ilmi).

  6. Eikö sulla jää yöunet liian vähälle tolla treenitahdilla? Se tärkein osa treenien ja ruuan lisäks. Ja onko järkevää vetää about 2-3 TUNTIA aerobista päivässä, kun saman duunin vois tehdä ihan vaan syömällä vähemmän ja tekemällä puolet vähemmän aerobista kovempaa tai ihan vaan treenaamalla kovempaa. Tarkoitushan varmasti on polttaa rasvaa eikä lihasta, jota sun kokosella ei muutenkaan paljoa ole. Pätevä valmentaja sulla on ja siksi tätä ihmeteltiin porukalla. Tsemppiä loppurutistukseen? – JustWonderingWhy…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta