Kevättä rinnoissa

Se on kevät ny perskule. Jätin mun UGGIT kaappiin ja nyt mun varpaat hohtaa sinisenä jäästä. Ilma on kaunis ja aurinkoinen, mutta mikä on toi pakkanen? Tänään ei ollut aamu aeroobista, eikä salia, koska menin verikokeisiin ja ennen sitä pitää olla 12h syömättä, joten treeni siirtyi päivemmälle, mutta joskus vaihtelu virkistää kun ei oo aina samat naamat treenaamassa:)

Kokonaisvaltainen hyvinvointi on todella tärkeää ja ihmiset laiminlyö sitä päivittäin, melkein jopa lähes joka tunti. Avaimet  kokonaisvaltaisee hyvinvointiin on monella myös tässä maailma tilanteessa lähes mahdottomia, mutta jokaisen pitäisi keskittyä niihin ja korjata niitä pikkuhiljaa parempaan suuntaan.

– Uni on jokaiselle tärkeää ja mikä tärkeintä sen laatu. on hyvin tärkeää nukkua yhtäsoittoa 6-8 tuntia yössä. Koita välttää kaikkia häiriötekijöitä esimerkiksi :älä juo illalla paljoa ettet joudu ravaamaan vessassa, laita puhelin ja muut vehkeet äänettömälle, koita välttää illalla televisioo, tietokonetta, himmennä valoja ja oikeasti rauhotu ennen nukkmaan menoa. Jos viimeisenä kun meet nukkuun pläräät puhelinta ja se on ensimmäinen asia aamulla on jokin pielessä ja voin rehellisesti sanoa syyllistyväni tähän itseekkin. Ystäväni kirjoittaa blogia nuorten johtamisesta ja sielä hän kirjoittikin yhden postauksen jatkuvasta online tilassa olemisesta, mitä KAIKKIEN pitäisi vähentää. Toki nykyään lähes kaikki tapahtumat yms on netissä, mutta joskus sitä on hyvä olla ihan tavoitettamattomissa. Piikkimatto on myös hyvä rentoutumiskeino, jos tuntuu, ettei uni tuu.

-Ruoka. Voi kun ihmiset heräisi mitä laittaa suuhunsa. Päivästä toiseen eineksiä ja säilöntäaineita ja kaikkea moskaa sitä laittaa turhan moni suuhunsa päivittäin. Ei ole vielä tutkittu ihmisiä ketkä olisi syönyt pelkkää einesruokaa vaikka yli 30 vuotta, mutta lihavuus, läskieirit, superdieetit yms on hyvää esimakua mitä on tulossa. Oikeasti kun opettelee ruuanlaiton jalon taidon, ei maistuvan aterian tekemisessä välttämättä menen kuin 15 min aikaa, eli yhtäkauan kuin pakastepizza on uunissa. Itse välitän omasta hyvinvoinnista ja siltä miltä näytän ja olen tottunut siihen, että edellämainituilla on ilmeisesti oikeus arvostella elämäntyyliäni, mutta antaa palaa. En koskaan sano kenellekkään henkilökohtaisesti, että syö vaan eineksiä näytätkin muuten jo pakaste kebabilta, kuolet varmaan nuorena, hieno hommaettä sun sisäelinten ympärys on täynnä rasvaa, kiva että tarviit kaupassa mopon ja jenkeissähän niissä on jo kolo kokikselle ja popkorneille. HERÄTYS. Tee itse ruokaa, osta tuoreita ruoka-aineita, syö paljon kasviksia, syö 3.n tunnin välein pieniä aterioita, älä jätä aamupalaa väliin, nauti ruoan laitosta ja UNOHDA EINEKSET.

-Urheilu. Pidä huoli omasta hyvinvoinnista, sillä se on paras henkivakuutus omaan elämään. Liiku säännöllisesti ja ota se normaaliksi arkirutiiniksi. Muutama aeroobinen ja muutama sali treeni viikossa riittää ns perus hyvinvointiin viikossa. Venyttele ja helli kehoa ja mieltä. Koe onnistumisen ilo treenin jälkeen.

-Lepo. Karsi kaikki ylimääräinen pois kalenterista. Jos olet väsynyt niin lepää. Jokaiseen tilaisuuten ei ole pakko mennä ja muista että sinä olet etusijalla AINA. Ei ole häpeä pitää itsestään huolta vaan on häpeä päästää itsesi retuperälle!

Uudet sheikkerit fitnesstukusta jolla on nyt myymälä myös Tampereella

Eli mun pointti on että kuuntele itseäsi Älä tee asioita mitkä on negatiivisia, masentaa vaan tee asioita mistä nautit ja mitä rakastat. Elät koko elämän itsesi kanssa ja mikä olisi helpoin tapa tulla toimeen muutakun rakastamalla itseäsi. Jos häpeät vartaloasi niin TEE sille jotain äläkä valita, sillä kukaan ei tee sitä sinun puolesta. Jos olet tasaisesti lihonut 10:n vuoden ajan niin miltäs kuulostaisi se ”puolenvuoden superdieetti ja saada kroppa kuntoon? Tässä tilanteessa on pakko ylittää se mukavuusraja ja välillä on mentävä verenmaku suussa majoneesin sijaan. Sinun valinta <3

-Umppu

primebody

14 vastausta artikkeliin “Kevättä rinnoissa”

  1. Tai miltä kuulostaisi loppuelämän ruokavaliomuutos ja eroon jojoilusta?;) Ja sanoisin että unohda einekset plus kaikki epäluonnollinen. Ja yksipuolisuus, jos vaikka rahkan jokapäiväinen syöminen tökkii, miten sitä voisi syödä loppuelämänsä, tuhoon tuomittua…Einekset ja kaikki hienoon paperiin kääritty moska on vihoviimeistä… Niin on proteiinijauheet ja kaikenmaailman pillerit ja pulverit ja kapselitkin. Pahimpia ovat proteiinipatukat. Terveellisestä ruuasta tietävät ei noita suosittele, tai korkeintaan joku maustamaton hera silloin tällöin hedelmien/marjojen kanssa blendattuna.Minusta on kurjaa kun ihmiset syö yksipuolisesti, värittömästi ja purkkeja pitkä rivi. Itsekin hairahduin kerran ostamaan sitä yhtä puddingia, kun kaikki kilvan sitä kehui… lensi muuten roskiin se pussi. Miten sellaista saa kukaan nieltyä…

    • Oon samaa mieltä toki näin dieetillä kalorit on alhaalla mutta vaihtoehtoja on! En itse liputa ”jauhonen ja pillereiden puolesta toki vitamiinit , omega3 yms on eri juttu. Proteiini patukat on suurimmaksi osaksi huijausta ja täynnä lisäaineita !

    • Munkin mielestä on tosi kyseenalaista, että useimmat fitness valmentajat hokee lausetta ”syö puhtaasti syö puhtaasti syö puhtaasti” ”vältä lisäaineita vältä lisäaineita” ja seuraavaksi iskevät valmennettavilleen kouraan ruokavalion jossa on mukana mm. jäätävästi maitotuotteita, sokeritonta mehukeittoa, latausjuomat, palkkarit jne, jotka ovat täysin kyllästettyjä E-koodeilla ja maitotuotteiden tervellisyys hyvinkin kyseenalaista. Sitten jengi syö kaiken mitä käsketään mitään sen kummemmin kyseenalaistamatta.. Suoraan sanottuna todella oksettavan kaupallista puuhaa joillain tahoilla.Mutta hyvä kirjoitus taas Umppu ja hyvä kun käytät omia aivojasi sen suhteen mitä suuhusi laitat. :)Kivaa kevättä.

    • Niinhän se on ja oikeesti harva oman Lajini huippu elää ”lisäravinteilla. Itse en jaksa niin uskoa niihin koska mitään tieteellistä todistetta ei hirveän monelle aineelle ole! Kasvot ja iho yleensäkin on se mistä näkee terveyden tilan samoin hiukset. En käytä latausjuomaa esim ollenkaan jo sen kemiallisen maun ja siitä tulevan huonon olon takia. Nyt on myös paljon valmentajia kenellä ei ole pitkää kokemusta asiasta. Jos ajattelen vaikka itseäni saisin varmasti lihavan ihmisen laihtuun ja parempaan kuntoon, mutta mitä sen jälkeen ???

    • Jep! Mä oon kaks kertaa joskus laturilla vetänyt. toisella kerralla lensi laatta ja toisella kerralla kävin niin kierroksilla ettei mun treenistä meinannu tulla mitään ku tuntu että tulee sydän rinnasta ulos. Mutta ehkä ne joillekin sitten soppiii….. Ja hei ei se Arskakaan pahemmin mitään mansikkaheroja ja mustikkalatureita lipittänyt. Hah. 🙂

    • ^- pakko sano että kyl se arska kroppansa rakensi suurimmalta osalti ilman mitään ”vippaskonsteja”,kokeili mömmöjä sit bodaus uransa loppuvaiheessa kun luuli tulevansa vielä isommaksi.

  2. Ihan ”tavallistakin” ruokaa syövällä voi olla painon kans ongelmia. Itse syön paljon kasviksia, marjoja, rahkaa ym. mutta ongelmani on, että syön liikaa esim. ruisleipää ym. Tarkoitan tällä sitä, että usein juuri sanotaan, että älä syö pizzaa ym. mutta itse ajattelen, että ei se ruisleipä nyt niin pahasta voi olla ja hups, menikin 2-3 palaa hetkessä. Sitten vatsaa turvottaa ja tuntuu, että ihan sama mitä loppupäivänä syön kun tuli ne leivätkin syötyä. Suklaat ym. ei ole ongelma.Onko sulla vinkkiä tähän, että kun tavoitteena on kuitenkin tasapainoilu/muutaman kilon pudotus niin miten pysyis ruodussa vaikka onkin kyse terveellisestä ruuasta? Kati

    • Juo vettä! Lasillinen ennen syömistä ja lasillinen sen yhden leivän jälkeen. Sitten lopeta ruokailu ja poistu pöydästä ja ryhdy muihin touhuihin. Huomaat että hetken päästä koko syömisasia on unohtunut. Tepsi ainakin itselläni

    • Mua ainakin leipä turvottaa aina. Koita ettet aloita ruokaa ensimäisenä sillä leivällä ja pitäytyä siinä yhdessä palassa se on välillä vaikeeta ja toki helpommalla pääsee kun et osta sitä leipää 🙂

  3. Ja Lihis todellakin puhuu kokemuksesta tässä ”ruoanlaiton jalon taidon opettelussa”, koska muistan vielä ne keskustelut: ”laitoin ruokaa”, ”ai mitä?”, ”no hemapaa ja riisiä” 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta