Cardiooooooooo

Nyt alkaa pikkuhiljaa hiipiin fiilis kyllä tästä hyvä tulee. Aamulla kahvit napaan ja aeroobista tekemään ja illalla olis vielä toinen mokoma. Huomaa että pää alkaa taasen käymään hitaalla ja usein se tarkoittaa, että kunto menee ropinalla eteenpäin. http://lihastohtori.wordpress.com/2013/02/17/tyhjalla-mahalla-aamuaerobinen-j/ jos kiinostaa juttu aamuaeroobisesta niin käykääpäs lukemassa toi juttu. Siinä oli hyviä pointteja ja tosiaan mikä pitää muistaa kaikessa, että olemme yksilöitä ja meillä toimii eri jutut. Hieman aiheesta poiketen voin ottaa esimerkkinä shampoon. Yksi alamme ”asiantuntioista” väittää, että (shampoon pesevä ainesosa) on aivan sama onko kyseessä syväpuhdistava shampoo vai fairi, koska siinä on sama inki luettelo ja tensidien määrä on vastaava. Itse kumoan väitteen ja jos pesisin fairilla tukkani näyttäisi se yhdeltä takkukasalta. Moni asia voi olla ns sama paperilla tai tieteellisissä tutkimuksissa, mutta käytännössä aivan eri. Mulla toimii aamuaeroobinen todella hyvin ja saa kropan käyntiin, samoin oon parhaimmillani aamulla treenatessa, kun taas toiset on illalla. Niin se vaan meneee.

Samoin toiset voi syödä ihan mitä vaan lihomatta ja en keksi sille mitään perustelua miksi niin on. Mää oon just se toinen ääripää, eli imen kaiken mahdollisen kroppaani ja oon aina imenyt. Ja mitä vanhemmaksi tulee sitä vaikeampaa kaikki on. Aineenvaihdunta hidastuu, maan vetovoima vetää alaspäin 😉 mitä näitä nyt on…….

Mää oon nyt oppinu tekeen (vihdoin) kunnon pannareita. Eli pannulle kylmäpuristettua kookosöljyä, taikinaan 3 valkuaista, 1 kokonainen muna ja joukkoon suklaa buddingia. Kun pannarin laittaa miedolle lämmölle niin se saa rauhassa kohota. Pinta on rapea, mutta sisus pehmeä. Ennen läiskäsin vaan suoraan pannulle ja siitä tuli ohut kumimainen lätty 🙂 Nyt buddingeista tulee muuten 2 uutta makua. Se on kätevä aine ja helppo välipala, joka kulkee mukana missä vaan.

Eilen fiilistelin ja kattelin kansainvälisiä kisoja yotubesta ja pakko vaan todeta, että on se Nathalia Melo vaan ihana. Sillä on täydellinen kroppa ja muodot kohdallaa.

Liikkuminen lavalla on luontevaa ja ilme kasvoilla on nautiskeleva. Hänellä on mielestäni maailman paras booty, ei siitä minnekkään pääse. Osa kilpailijoista on liian lihaksikkaita ja osa taas polttaa lihaksensa hirveellä aeroobisen hinkkauksella. Kilpailijoiden kunto saattaa mennä vuosi vuodelta ”huonommaksi” vaikka se ei ole tarkoitus. Omalla kohdalla haluan että kuntoni ja menestykseni on nousujohteista, eli aina on  vara parantaa. Silloin kun olet jo voittanut kaikki mahdolliset tittelit ja kilpailut voit sanoo olevasi saavuttanut uralla kaiken mitä voi saavuttaa. Omalla kohdalla ei riitä, että rasva vaan palaa vaan myös lihakset (joita on vaivalla kasvatettu) on säilyttävä. Aion mennä just ennen kisoja uudelleen inbody mittauksen, että nään rasvat kehossa ja lihasmassan. Rasvan pitäisi olla tippunut ja paljon, mutta lihasmassan olisi olla säilynyt entisellään. Moni ajatteleekin, että ”ei toi massa tartu” varsinkin salilla käynnin alussa, mutta ei sitä lihasmassaa voi edes saada määräänsä enempää. Minna joskus sanoi, että hyvä kehitys vauhti on naisilla n 1kg lihasmassaa per vuosi, eli käytännössä pari jauhelihapakettia levitettynä ympäri sun kroppaa. Jos ottaa esimerkkinä mieskehonrakentajat, on heillä usein yli 10 vuotta tosissaan tavoitteellista treenaamista takana. Toki kilpailijoilla on hirveä etu jos on lapsesta saakka urheillut on silloin paljon helpompaa saada mutoa ja nopeampaa kehitystä.

Mua kiinnostaa paljonkin erilaiset treenityylit, treenaaminen, miten kukakin tekee ja mitä ja millaisia sarjoja millaisilla painoilla. Katselen paljon netistä myös huippujen treenivideoita ja joskus saatan kokeilla esim vatsalihasliikkeitä omassa treenissä. Mun ohjelmat suunnittelee mun vamentajat ja en menen niitä itse sen kummemmin muuttelemaan kuitenkaan.Siinä on itsellekin vähän motivaatioo kun katselee omaa persusta vuodentakaa ja todellakin, mulla on tohon vielä matkaa kireyden suhteen. Saas nähdä millainen kisa tulee olemaan, kun omassa sarjassani on ennätysmäärä kilpailijoita ja minkälainen linjaus vedetään. Teen kaikkeni ollakseni huippukunnossa ja se nähdään mihinkä se riittää. Tavoitteet on toki edelleenkin parantaa sijoitusta kisa kisalta ja niinhän se menee että hopee on häviö. Hyvää sunnuntaita
-umppu

primebody

17 vastausta artikkeliin “Cardiooooooooo”

  1. Hyvää tekstiä jälleen. Odotin (ja odotan edelleen) ajatuksiasi Fitfarmin facebookissa jakamaan ”bikinityttöjen” pyllykollaasiin. Oletko jo kyseiseen törmännyt? Kuvassa ei ainakaan omaan silmään ollut yhtään todella hyvää takalistoa vaan lähinnä peruspeppuja salilta.

    • Joo kyllähän se seinälle pompsahti .. Omasta mielestä meni jo vähän k-18 puolelle ja ensimäisenä ei tullut mieleen oma Lajini 😉 kaikki tyylillään. Kisoissa ratkaisee kuitenkin kokonaisuus …

  2. Oon uus lukija, ja nyt vakituinen lukija 😉 rakastan sun blogia 😀 eilen luin alusta asti melkein kaikki kirjotukset 😀 -Suvi

  3. Mistä tätä budding jauhe saa? Yritin kattoo netistä, mutta ei löydy.. Google korjaa sitä ”pudding:iksi”??

  4. Jes, mikä postaus. Hyviä pointteja vaikka pääsi alkanutkin hidastaa ;)Mikä toimii toiselle, toiselle ei. Niin totta. Joskus fitness-ja treeniaiheisissa blogeissa näkee ihan turhaa tappelua mikä on oikein – on monta tietä perille. Jopa jossain treeniliikkeen toimivuudessa. Turha natkuttaa tekniikan puutteista kun joku liike ei vaan istu kaikkien fysiikkaan.Ja jes, lihasmassan haaliminen on taitolaji. Välillä hirvittää kun jotkut treenaa ”tosissaan” ja sitten ruokavalio on ihan syvältä. Siis syödään tyyliin rahkaa ja ananasta, yksi proteiinipatukka ja illalla raejuustoa parin salaatinlehden kera. No, ehkä nyt HIUKAN liioittelen, mutta joskus tuntuu että fitnesslifestyle on vaan kiertonimitys syömishäiriölle. Ja niin, ei niitä lihaksia pääse vahingossa liian suuriksi kasvattamaan, mikä oli ainakin takavuosina naisten pelko kun salilla jotain tekee. Mullakin olisi haavena tuo kehonkoostumusmittaus, mutta edulliset tekijät (InBody) puuttuu omalta paikkakunnalta. Jos tulee muuta asiaa johonkin isoon cityyn, täytyy sitten tälläytyä mittaukseen. Minäkin olen löytänyt nuo treenivideot, niistä saa todella hyvän tsempin itsekin treenaamaan. Joskus saa ihan toppuutella ettei tekisi yli. Harmi ettei tämä ylitekemistaipumus ylety tuonne ruokakomeron puolelle; tarttis fiksata enemmänkin ruokapuolta jotta työn tulokset näkyisi jonnekin silavan alta. Treenaaminen on ollut aina kivaa! 🙂 Harmi vaan että syöminenkin ;)En mässytä epäterveellistä herkkua, mutta liika on liikaa, sitä terveellistäkin. Tsemppiä kisavalmisteluihin ja (taas) suurkiitos blogista! Ja kirjoitusvirheistä: budding!!!! ;D Pakko sanoa (kaikella rakkaudella) että kun löysin sun blogisi ja aloin lukea sitä, ajattelin jossain vaiheessa että onko tää tyyppi kuitenkin ulkomaalaistaustainen, sun kirjoitusvirheistä tulee jotenkin joku sellainen mieleen, joka on oppinut suomen kielen vasta myöhemmin…sitten katsoin nimeä: Ulla-Riitta! No ei kuulosta miltään kroaatilta… 🙂 Tässä pata kattilaa soimaa, mulle sanoi joku kieliekspertti, että kirjoitan suomea sellaisella lauserakenteella, että olisin lukenut paljon saksaa. En ole koskaan opiskellut – natural born talent! :Dterkuin Marjo

  5. No mutta ne on hauskoja kirjoitusvirheitä. Moni niistä naurattaa muttei sillä tavalla pahansuovasti, vaan aidon hupaisaa juttua. Olet hyvä tyyppi, en missään nimessä tarkoita mollata. terv. Marjo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta