Näin teet kiharaa

Nyt hieman asiasta poikkeavaa postausta, eli näin teet kiharaa. Mallina mulla on meidän kosmetologi Miia. Eli hänen hiukset on todella pörröiset ja luonnonkiharat, mitä on pidennetty B-longin sinettipidennyksellä. Tässä on lähtötilanne ilman, että siihen on tehty mitään.

Teimme hiukseen värin, joten kosteana laitoin kauttaaltaan hiuksiin Moroccainoil öljyä ja siloittavaa muotoilutuotetta, sekä reilusti Kevin.Murphyn kampausnestettä, mikä antaa hiukseen hyvän tekstuurin.

Käyn aina aukikampauksessa tyven (päälliosan) tyviraudalla läpi, silloin kampauksesta tulee kuohkeampi ja se kestää paremmin.

Ehdoton tuote alle on Soya Want flat hair, joka on voimakkaan pidon antava lämpösuoja, jota käytän aina myös kiharoita tehdessä. Suihkutan sitä aluksi kauttaaltaan tyveen, ja kiharoita tehdessä osio kerrallaan koko pituuteen.

Pidän aina osion kammassa, silloin latvakin kihartuu tasaisesti ja pysyy sileänä (ei tule taitteita). Ota sopiva osio ja lähde vetämään rautaa ulospäin kasvoista. Toista näin koko sivu, niin saat yhteneväisen reunan kampaukseen.

Tässä kuvassa valmis ensimmäinen kihara.

 Käy siis koko sivu samoin päin läpi ja kun olet toisen puolen kihartanut, siirry toiselle puolelle ja toista sama juttu samanlailla poispäin kasvoista.

Kun koko hiukset on kiharrettu, siirry käsittelemään tyvi loppuun, eli suihkuta jakaus, jakaukselta tupeerauspullossa tuotetta ja saat kampauksesta vielä suuremman. Et siis tarvitse tupeerausta, jos käytät kyseistä tuotetta, joka on aivan loistava.

Tässä on valmis lopputulos. Halusin tehdä kiharasta enemmän lainemaista, joten en tehnyt niin tiukkaa mutkaa tukkaan. Kiharoiden tekemisessä on kaikista tärkeintä mitä sinne laittaa alle, ei se hirveä lakkapilvi. Itse en juurikaan edes käytä lakkaa kiharoihin, vaan ne pysyy ilman sitä luonnollisempina. Toivottavasti oli jotain apua!
Töiden jälkeen homma jatkui, eli Miia hemmottelu oli siinä ja siirryttiin salin puolelle. Mentiin siis yhdessä wolffille tekeen hauis, ojentaja ja rinta treenin. Mää niin tykkään kun töissä useampi on jo innostunut liikunnasta ja käy treenamaassa. Kyllä se vaan vaikuttaa hyvään mieleen, jaksamiseen, terveyteen yms. Moni ei edelleenkän ymmärrä terveellisen ruoan merkitystä jaksamiseen ja ennenkaikkea omaan terveyteen. Uskomattoman nopeasti jää ne kaikki pikku flunssat yms pois kun pitää huoleen terveellisistä elämäntavoista, joista kannattaa tehdä elämäntapa.
Treeniä treeniä t. umppu
primebody

4 vastausta artikkeliin “Näin teet kiharaa”

  1. Umppu hei!Nyt Heidi-täti avautuu ekaa kertaa. Olen lukenut sun blogia pitkään ja olen sun ikään verrattuna tajuttoman vanha. Mitä mä sussa ihailen, niin on tuo perheen tuominen mukaan tähän juttuun: Sun Poika ja Sun Aviomies on selkeesti maailman tärkeimmät asiat ja sä laitat heidät aina etusijalle. Ilman heitä ei ole mitään! Ja toiseksi sulla on muutenkin hieno asenne elämään. Se, mikä tehdään, tehdään perkele kunnolla ja muu on sitten silkkaa peetä. Toivotan sulle tsemppiä tuleviin kisoihin ja fanitan sua täysillä, vaikka tällänen mummo oonkin 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta