Uus viikko ja lihat liikkuun

Hauskaa Maanantaita itse kullekkin. Tämä päivä alkoi jalka treenin kimpussa. Painoja laitettiin niin paljon kun lähti ja pakaraa pumpattiin senkin edestä. Mitä pakara treeniin tulee on se lajini yksi tärkeimmistä ”elementeistä”. Se on alue mistä oon saanut paljon kehuja, mutta sitä treenaankin joka treenissä. Kaikki varmaan kyttää taasko toi pumppaa noilla nilkkapainoilla, mutta antakaa mun pumpata :). Riipasen 3 nilkkapainoo yhteen jalkaan ja teen 60 toistoo per jalka: työtämällä, suorana ja koukussa. Toki geenit vaikuttaa myös pakaran muotoon, ja osan on hyvä persikka lähes mahdoton saada, jos rakenne ei ole sitä sinulle suonut. Tänään tuli myös todistettua, että mun vaatekaappi menee uusiks, sillä otin salille mukaan farkut, joita oli aivan toivoton sulloa päälle. Kaikki farkkuni on samaa kokoa, joten ei muutakun vaihtoon. Jouduin rokkaan kokopäivän salihousuilla myös töissä……….

Toki treenaan sitä muillakin liikkeillä jalka treenin yhteydessä. Nyt alkaa mulla keskivartalon teho treeni, sillä todellakin haluan sen alueen kuntoon. Nyt on huomattu, että se on kilpailuissa myös hyvin tärkeä. Vaikka vatsoja ei kilpailun aikana niin jännitetä, kun esim bf sarjassa, niin on ne vaan oltava kunnossa. Teen vatsat myös 4 kertaa viikossa, sekä ne saa toki treeniä muitakin lihasryhmiä harjoitellessa. Käytän aina treenatessa vyötä (nahkaa). Itselläni on Casalin vyö, minkä ostin Stadiumista. Se oli tarpeeksi pieni. Vyö tukee selkää, joka itselläni on notko ja samalla se estää kylkilihasten liiallisen kehittymisen. Vyö ei ole välttämättä pakollinen, mutta jos tekee kovilla painoilla on siitä ainakin itselle suuri apu. Vyöllä myös haetaan sitä X-mallia kroppaan.

Nyt on Joulun alusviikko ja sitten on muutama päivä lomaa. Onneks Wolffi on auki joulunakin 🙂 Kaikkihan tekee uudenvuoden lupauksen uudesta elämästä ja kuntosalit pursuaa ihmisiä. Oleppa sinä se, kuka pitää sen lupauksen:). Näin vanhaa ystävää salilla yks päivä ja sanoinkin, että ootpas laihtunut ja hyvässä kunnossa. Hän oli työporukalla lyönyt ”vetoo” ja he lähti kimpassa pudottamaan painoa. Voittaja oli kuka prosenttuaalisesti sai eniten tiputettua ja hän oli sen voittanut. Musta aivan huippu juttu ja siinä saa ystävistä voimaa, eli ehdota ja toteuttakaa. Mut varmaan naurettaisin pihalle, jos ehdottaisin samaa PRIMESSÄ hahaha 🙂 Ne jo niin naureskelee mun eväille yleensäkkin.

Ehdin myös käydä tutulla ja turvallisella Katalla NäytäKyntesi salongissa ja nyt vedettiin vähän neoo kehiin. Masennus on siis ohi ja kohti uusia tuulia 🙂

Ulkona on hyytävän kylmä ja mulla on onneks aseet sitä varten. Kaivoin aamulla kaapista mun turren, joka sai aamupöydässä, jälleen kerran välittömän palautteen….. Samoin päivän piristys oli rakaalta mieheltäni, joka todisteli suurta rakkauttaan <3

Huomenna onkin spesiaali päivä ja meen tekeen FASTIN ja Biancaneven kuvauksia kampaajan ja meikkaaja roolissa, siitä sitten huomenissa lisää.
Nyt pulkkamäkeen!
-Umppu

primebody

24 vastausta artikkeliin “Uus viikko ja lihat liikkuun”

  1. Moikka. mitä tarkoitat noilla kylki lihaksilla joista puhut vyön käytön yhteydessä? En oo koskaan kuullu puhuttavan tästä asiasta vyönkäytön yhteydessä joten rupesi kiinnostamaan:) t.samppi

  2. Olen todella kiinnostunut juuri pakaran muokkauksesta koska itse omistan lättäpyllygeenit. Olisi niin hienoa jos pystyisit joskus tekemään postauksen noista suun kuuluisista pakarareeneistä! Sitten pari hölmöä aloittelijan kyssäriä:Jos haluaa pakaraan pyöreyttä niin täytyykö tehdä salilla isoilla painoilla ja pieniä toistoja jne? Itse en siis harrasta mitään finess kilpailuja vaan haluaisin muokata vartalon ongelmakohtia (niinkuin varmaan kaikki meistä ). Voiko esim välttyä reisien kasvamiselta jos tekee rankkaa pakaratreeniä?Kiitos vielä erittäin inspiroivasta blogista!

  3. Pakaraan on hyvä antaa erilaisia lihasärsykkeitä. Isoilla painoilla esim 3×10-15 toistoja, sekä pumppauksia pienillä painoilla 30-60 toistoa. Hack väärinpäin on esim todella hyvä liike, samoin prässi jalat niin auki kun mahdollista jalkaterät ulospäin. Pakara pumppaukset nilkkapsinoilla, sekä talkajassa (nilkassa nahkaremmi alatalja ) työntöjä. Ei ne reidet helposti kasva eli sitä tarvi niin ”pelätä” jalkoja tehdessä. Myös mave käsipainoilla (maastaveto) on tehokas takareisi liike mikä auttaa kadonneen persikan metsästyksessä

  4. Miten muuten torson pituus vaikuttaa keskivartalon ulkonäköön? Onko esim. lyhyestä torsosta rakenteellista haittaa kun haluaa saavuttaa timmin keskivartalon, joka ei ole sivulta katsottaessa paksu?Kun katsoo menestyjiä niin heillä pitkät tai keskipitkät torsot ja vatsat halutussa kunnossa.Jos joku löytää menestyneen lyhyt torsoisen bikinikilpailijan kuvan, niin haluaisin nähdä onko keskivartalo samaa luokkaa pidempien kanssa. thanks!

  5. Tarkoitin keskivartalon pituutta suhteessa jalkoihin, en koko ruumiin. Ihmisillä voi olla eri mittaiset keskivartalot samalla ruumiin pituudella. Jos lantioluu on korkea, on keskivartalo useasti paksu pötkö

  6. Mäkin kiinnostuin tosta kylkien treenauksen aiheuttamasta vyötärön levenemisestä! Teetkö sitten ite kylkiä lainkaan?Yritän ite päästä eroon pökkelökeskivartalosta ja saada sitä X:n muotoa, joten kaikki vinkit onkin tarpeen! Tästä kaipailis varmaan moni muukin vaikka omaa postausta 😉

  7. Käsittääkseni ei ole olemassa misään kylki lihasta… ihan vaan kiinnostaa että mistä tässä on kysymys? haluaisin kuulla faktaa. vinovatsalihas? Vai mistä se paksuuntuminen oikeen johtuu.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta