Respect your body

Ulla-Riitta Koskinen Bikini fitness

Välillä Maanantai on se viikon paras päivä, mutta tänään ei. Mää olisin niin voinut jäädä peiton alle lämpimään, mutta töihin oli lähdettävä. Poikeukksellisesti  kävin keskellä päivää salilla ja tein aerobisen siihen perään. Vuorossa oli jalat. Tein taas niin kovaa, että oli vaikeuksia jatkaa treeni tehokkaasti loppuun asti. Mun jalat on nyt niin kummalliset. Tuntuu että niissä ei mikään kierrä. Kaikki housut puristaa ja persikkakin on jäätävä. Onneks mulla on taas kohta LPG….. Kokoajan olo on kun tankkauspäivän jälkeen. Muita syitä ei enään oo kun se tupakka. Tuntuu, että mun sisälmykset ei mahdu kohta tähän nahkaan (jos kukaan tajuaa mitä tarkoitan). No näillä mennään.

Kävin myös nopsakkaa moikkaan Marua BodyActionilla ja mukaan tarttui hieman täydennystä lisäravinteisiin, toki niitä suurinosa oli Iso-Koskiselle 🙂 BodyActionissa on nyt FASTIN buddingia Caramellia ja Suklaata. Käykää ihmeessä facessa tykkäämässä buddingin sivuista ja samalla osallistu arvontaa. BA:ssa buddingin hinta on 26,80e (muistaakseni) ja on riittoisaa. Se sekoitetaan maitoon.

Kuvassa on siis Evsku, Minna, Suvi ja Maikku ja näitä oltiin siis silloin kuvailemassa sielä Helsingissä. Mää en oikein osaa päättää kummasta tykkään enemmän niin sekoitan molempia puolet ja puolet 🙂
Urheilijan ruokavaliossa on hyvi tärkeää, että se sisältää tarpeeksi hyvänlaatuista proteiinia ja hyviä rasvoja. Hyvänlaatuisia proteiinin lähteitä on esimerkiksi kananmunat, kala, naudanliha, kana, riista, osa maitotaloustuotteista (maitorahka, raejuusto). Suositukset urhelijan proteiinin saannista vaihtelevat lajin mukaan välillä 1,4g-3,0g per painokilo. Hyviä rasvojen lähteitä on kylmäpuristettu kookosöljy, erilaiset pähkinät, mantelit, munat naudanliha ja oliiviöljy. Elimistö tarvitsee sekä välttämättömiä rasvahappoja, että välttämättömiä aminohappoja toimiakaseen optimaalisesti. Välttämättömiä hiilihydaatteja tai sokereita ei elimistölle löydy. Kun mietit ruokavaliosi päivittämistä, muista aina pyrkimään syömää mahdolllisimman puhdasta ruokaa, joka on prosessoimatonta. Mitä vähemmän eineksiä, valmisruokia, säilöntäaineita syöt, sitä paremmin elimistösi voi. Lisä ja säilöntäaineiden turvallisuudesta keskustellaan tällä hetkellä paljon. Toinen asia mikä pitää muistaa on säännöllinen syöminen, ja syöminen vähintään 3:n tunnin välein pieniä aterioita, jotka sisältää paljon proteiinia. Unohda leipä ja muu hiilari höttö 🙂

Huomenna on taas kuvauksia kokopäivän ja nyt pitää mennä untenmaille:) Huomiseen Moi

primebody

5 vastausta artikkeliin “Respect your body”

  1. Jälleen loistava kirjoitus Umppu!Mä jouduin pettymään ihan totaalisesti tohon puddingiin. En oo eläessäni syöny mitään niin makeeta ja jos oisin sen annoksen vetäny loppuun niin huonosti olis käyny.. Täytyy testata suklaata, mutta toi toinen ei uponnu ees mustikoilla. Makuasioita, ja nyt yritän saada pakkaukselle uuden omistajan.. :'(

  2. Ohjeen mukaan juu ja vielä monta minuuttia siihen päälle. Kyllä se ainakin koostumukseltaan oli vanukasta 🙂 Voi kyllä olla, että mielessä kummitteli toffeen makuinen heraprotsku, jota oon syöny kyllästymiseen asti..

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta