Ruokaa

Olen ollut rehellisesti sanottuna aina paska kokki. Nyt kun treenaa on sillä ruualla niin suuri merkitys ja suuhun ei voi laittaa ihan mitä haluaa ja enään en edes laittaisi. Nyt kun dieetit tältä vuodelta on ohi on aikaa hieman kokeilla kaikkea ”uutta ja voin jakaa mun huikeita reseptejä teille.

Kanat uimassa 🙂

Silloin, kun olin hieman pyöreämpi söin vähintään kerran viikossa ”siivet” kanat siis lilluu rasvassa tulisessa kastikkeessa. Tää on Tampereella oikeen oma juttunsa ja käydään veristä taistelua kumpi on parempi Hook vai Siipiveikot

Nyt oon kuitenkin siirtynyt pintamaustettuun kanaan ja käytiinkin eilen hakemassa  ihan uusia intialaisia mausteita.

Vaikka uhosin, että kisojen jälkeen en syö enään kanaa, mutta en näköjään osaa syödä mitään muuta. Hain kanan lisukkeeksi nuudeleita ja bataattia joita en ole syönyt kanssa pitkään aikaan. Paistan kanat aina kylmäpuristetussa kookosöljyssä. Se antaa hieman makua ja kun kanoja paistaa, ei se rasva räisky niin paljoa ympäri keittiöö. Unohtakaa silloin kun haluatte kevyempää ruokaa marinaadit ja kermakastikkeet 🙂

Täydensin taas mun superfood varastoja. Moni sanoo Macajauheen mausta olevan sen kamala. Musta se on ihan ok. Lisään sen usein rahkaan tai pirtelön joukkoon tai otan ihan pelkälteen.

 Eilen tein pitkästä aikaa smoothiisin ja ai että kun oli hyvää. Annos oli 3:lle hengelle
2x banaania
1 dl mansikoita
maitoa 0,5l
whey-100 proteiinia isokauha Valkosuklaa/mansikka
Cacao nibsejä t-lusikallinen (kannattaa olla varovainen näissä on todella voimakas maku)
Maca jauhetta ruokalusikallinen
Chia siemeniä ruokalusikallinen
Glutamiini ruokalusikallinen

Ja sitten lättyjen ystäville. Nämä olikin sitten todella hyviä. ja resepti tulee tässä.

1 kokonainen kananmuna ja 3 valkuaista
kaardemummaa
kanelia
ja joukkoon kaurahiutaleita n. 0,5-1dl
suolaa ja steviaa

Toi oli todella hyvää ja täyttävää ja antaa juuri sopivasti energiaa aamuun. Ei siis tarvi erikseen keitellä puuroa ja paistaa munia. Yks juttu muuten mitä kokeilin, että laitoin puuron joukkoon kylmäpuristettua kookosöljyä. Se antoi siihen ihan udenlaisen maun.

Lisää kuvateksti

Lisäksi ostin ensimmäistä kertaa avokaadoa ja tein siitä tahnaa papujen ja pähkinöiden kanssa. En ainakaan ensipurasulla rakastunut avokaadoon, mutta kai siihen pikkuhiljaa tottuu. Laitoin tätä tahnaa minihiilari sämpylän päälle. No jos tykkää avokaadosta kannattaa kokeilla.

Olen muuten nyt toista päivää ilman tupakkaa. Mulla on oikeesti myös sellainen yskä, että jos polttaisin tukehtuisin. Oon kokoajan luulut et oon terve, mutta tää hirvee yskä ei sitten lähe millään. Tänään mulla on vapaapäivä ja olen jo saanut paljonkin aikaiseksi. Koko alakerta on melkein siisti ja takapihalta on kerätty pehmusteet talvisäilöön.

Voihan sen aeroobisen tehdä näinkin:) Nyt varsinkin syksyllä mahtava tapa saada hyötyliikuntaa on haravointi ja sitä täällä onneksi riittää. Muutenkin pidän syksystä ja pimenevistä illoista. Mulla onkin kaappi täynnä kynttilöitä ja nythän meillä on myös oma takka <3

Tässä vielä muutama kuva motivoimaan vuodenpäähän SM kisoja 2013

Mun kesto suosikki Nathalia Melo. Tossa bebassa on sitä jotain 🙂

Nikola Weiterova, jolla on mun mielestä maailman ihanin tukka

Nathalia Melo
Maailman kärkeä
Tässä on havainnollistettuna miltä näyttää laiha pylly ja treenattu pylly 🙂

Body-lehden nettisivuilla on muuten tänään, mun kilpailu kertomus. Se on muutenkin Fitnes lajin oikeastaan ainut lehti, missä on paljon tietoa kilpailuista, treeneistä, ruokavalioista yms. Lähes kaikkea mitä haluat näistä lajeista tietää. Jos on minkäänlaista kiinnostusta niin kannattaa tilata lehti. Eikä siis tarvitse olla suunnitelmissa kilpailut.

Nyt alkaa päivän toinen aeroobinen eli imurointi 🙂

-Umps

primebody

3 vastausta artikkeliin “Ruokaa”

  1. Mua kiinnostaisi tietää mitä rasvanpolttajaa käytät? Mä oon ymmärtänyt, ettei niistä ole todellista hyötyä. Rasvanpolttajien sisältämä kofeiini on toki hyödyllinen, mutta kofeiinia voi nauttia muutenkin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta