Virheistä oppii

Tänään en treenannut mitään, enkä aiokkaan. Pyhitetty lepopäivä olkoon kanssani <3 Aina puhutaan laihduttamisesta ja mitenkä se onnistuu vaikka 2:ssa viikossa. En luota näihin, tai siis kyllä niillä varmaan laihtuu, mutta mitä sitten kun palaa normaaliin totuttuun ruokaan? Ainut mihin itse luotan ja olen todennut ja todistanut sen toimivaksi on elämäntapa muutos.

Eli siis syö oikein, treenaa ja juo vettä 🙂 ja tietenkin muista myös levätä. Urheilu olisi kuuluttava mielestäni jokaisen ihmisen elämään. Sillä pidät huolta omasta hyvinvoinnista, jaksat paremmin, näytät paremmalta ja se olo mikä sen jälkeen tulee <3 Ruokaa pitää siis syödä 2-3 tunnin välein pieniä määriä ja välttää sen suuren nälän tulemista, jolloin tulee se ahmimis nälkä, jossa ruuan määrä on rajaton.

Kun syötasaisesti pysyy se energiataso tasaisena pitkin päivää. Päivän aikana saa syödäkkin paljon ruokaa, kunhan se on sitä oikeaa ja puhdasta. Kun tulin tänään kotiin töistä, kuuntelin autossa radio rockkia ja sielä puhuttiin ylipäänsä syömisestä ja terveellisyydestä. Ohjelmassa keskusteltiin myös siitä kuinka vaikeaa on löytää ravintolaa, mistä saa terveellistä ruokaa. Se on oikeasti vaikeaa, sillä kaikki on paistettu rasvassa, tai lilluu kermakastikkeessa jne. Tamperella on ainakin muutamia paikkoja mistä saa salaattia, mutta annoksen päälle lösäytetään kauhallinen kastiketta, kylkeen voissa paahdettua leipää ja usein kassalla sortuu jälkkäri suklaapatukkaan. Siinä se homman juju sitten menikin.

Keho tarvitsee kuitenkin rasvaa toimiaksee, mutta niissäkin on todella suuri eroja. Itse käytän omega-3, oliiviöljyä, pähkinöitä ja kookosöljyä. Samoin keho tervitsee niitä hiilihydraatteja. Esim karppaus villitys ei pidemmänpäälle ole todellakaan terveellistä. Yllä oleva kuva havainnollistaa, miltä keho näyttää missäkin rasvaprosentissa. Painotan myös, että lajiini kuuluva kilpailuissa oleva rasvan määrä kehossa ei ole pidemmän päälle terveellistä ja se onkin vain lavalla. Kehon pitää toimia normaalisti ja esmerkiksi kuukautisien tulemattomuutta ei kannata vähätellä, sillä silloin on merkki, että jotain puuttuu.

Nyt en tee sitä virhettä, minkä tein viime kisojen jälkeen, että söin kun sika. Vedin varmaan 2 kiloa karkkia, ravintola (3ruokalajia) setin ja illalla viä hesen kana-aterian. HULLU! Aion jatkaa samoilla ruuilla ja kerran viikossa päivän, milloin syön vapaammin, jos ei ylemmältä taholta tule, joku käsky 🙂 Voin kertoa että seuraavana aamuna näytin pallokalalta ja olo oli aivan hirveä. Kisoja ennen ja itse kilpailuissa kroppa on aivan tyhjä, mutta sen jälkeen myös vastaan ottaa kaiken ja silloin se ”pullahtaminen tapahtuu. Ihanne paino olisikin siitä kisa painosta max 6 kiloa.

Nyt vaan treenaan hullunraivolla eteenpäin. Launtaina menen LPG hoitoon, jota meidän Maikku suositteli, kerron siitä sitten enemmän ja JIHUU ne mun kengät tulee huomenna, jotka tilasin varmaan 2kk sitten.. 

BTW oon ihan kokonaan unohtanut kertoo mun rollerista 😉 Eli kyseessä on dermaroller koti käyttöön. Rulla on täynnä pienen pieniä piikkejä, jotka uudistavat ihoa. Ensiksi iho puhdistetaan hyvin, sitten siihen levitetään Gollagen Boosteria ja aletaan rullaan. Iho on niin heleä ja raikas hoidon jälkeen. Käytän itse tätä vatsan alueella ja kasvoissa. Rulla siloittaa ryppyjä, joten on loistava synnyttäneille äideille. Rulla maksaa siinä 300e ja kestää noin vuoden kotikäytössä 🙂

-Umppu-

primebody

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta