VASTALAUSE

Se on keskiviikko. Työn ja treenin täyteinen päivä. Mun eilinen kirjoitus sai ihmiset näköjään hieman kiehumaan 🙂 Haluaisinkin esittää pienen vastalauseen. Kirjoitan siis omasta elämästäni ja omista mieltymyksistäni. Olen itse tehnyt täysi elämäntapa muutoksen, josta oon ihan helvetin ylpee. Kuitenkaan kusi mulle ei ole päähän noussut 😉 vaikka joku niin väittikin. Mielestäni olen painottanut moneen kertaan, että itse valmistaudun kilpailuihin ja tämän takia niin treenit, kun syömiseni ovat sen mukaisia, ja sunniteltu sitä varten. En ole missään vaiheessa kehottanut ihmisiä nääntymään nälkään tai ohjannut minkään laiseen syömishäiriön olomuotoon. En ihannoi laihoja ihmisiä (mitä ihannoin ennen) vaan terveitä, sporttisia ja muodokkaita naisia. Jokaisella on oikeus elää juuri sellaista elämää kun haluaa. Koitan kirjoituksillani kannustaa ihmisiä liikkumaan ja syömään terveellisimmin. Olen myös moneen otteeseen sanonut, että elämästä pitää nauttia. Toisilla se on lenkki ja toisilla suklaa. En todellakaan vihaa lihavia ihmisiä tai vähättele niitä. Ainut mikä niissä saa mut hieman ärsyyntymään on se että he usein kokevat oikeudeksi arvostella niitä laihoja tai sporttisia ihmisiä. Olen aika suorapuheinen ja aina se ei todellakaan ole hyvä asia. Ihanaa että ihmiset jakoi näin paljon kommentteja ja sai sanottua suunsa puhtaaksi. Ne ihmiset jotka tuntee mut henkilökohtaisesti tietää mitä sanoillani tarkoitan. Vanha ystäväni sanoikin hyvin, että umpun sanoma on se että hän ei halua palata siihen entiseen elämäänsä, sillä nauttii nykyisestä niin paljon. Hirveää, jos olen oikeasti pahoittanut jonkun mielen niin pahasti ja pyydän sitä anteeksi.

Aamulla sinkosin taas lenkille 5.00. Pysyisipä nää ilmat nyt näin lämpöisenä. Aamulla on ihanaa kun aurinko jo tuohonkin aikaan paistaa ja ilma on lämmin. Wolffilla oli tänään vuorossa rinta, ojentaja, hauis treeni. Käsiin tulee pikkuhiljaa vähän muotoa, lähtötilanne 0:aan verrattuna. Allitkin on kadonnut taivaan tuuliin.

Ette tiedäkkään kunka onnellinen olen näistä käsistä, jotka ennen vain maan vetovoima oli vetänyt kohti maata. Kaikki on siis mahdollista 🙂 Taas sain nostaa painoja, mikä on aina hieno tunne. Silloin kun aloitin käymään salilla on ne painot nyt mun pudotus sarjojen kevyimmät painot, mitkä oli silloin raskaimmat. Niin se vaan menee. Kehitystä tapahtuu, jos olet itse valmis tekemään töitä sen eteen. Lisäksi ilman mun super valmentajia Minnaa ja Kimmoa ei nyt oltais tässä pisteessä. Vielä on kisoihin aikaa, mutta ei kuitenkaan liikaa.

Viikonloppuna on se huikea leiri, jota odotan innolla. Ainut mikä hieman jännittää on kielitaitoni. Ymmärrän kyllä englantia, mutta ns. body sanasto on mulle hieman vieras. Hyvä kun edes tiedän tässä vaiheessa kaikki lihakset suomeksi 🙂 Leirin pitää siis Nicole Wilkins

Kerron siitä sitten sunnuntain jälkeen lisää. Upea nainen ei voi muuta sanoa

Tässä on myös aivan huippu leipä sämpylän ystäville. Minihiilari, jossa on todellakin 70% vähemmän hiilaria, kun tavallisessa sämpylässä. Ja leipä on aina tuoreen tuntuista. Jos et ole kokeillut niin maista. Jos syön leipää niin tämä on se mun uus suosikki ei kylläkään nyt dieetillä.

Tässä kuva muutaman vuoden takaa kun olin ”kaverini” Bilinkaa terassilla 🙂 Jospa nyt suomeen tulisi vihdoin kesä ja saisi nauttia niistä lämpimistä illoista terasseilla vaikka mun kohdalla pepsimaxia lipitellen. Nyt on myös tullut kaikkia hyviä maku vissyjä, jotka maistuu ihanalle kuumina kesä päivinä.

Rakasta elämääsi niinkun ainakin minä teen ja muista treenata pus UMPPU

primebody

11 vastausta artikkeliin “VASTALAUSE”

  1. Vastalause on ehkä turhan jyrkkä otsikko tälle kirjoitukselle – mutta mun mielestä tässä oli erittäin hyvä vastine sun saamaan palautteeseen :)Asiallinen ja ytimekäs, sekä tarpeeksi tyhjentävä.Mut joo – sitten kun blogista tule suostittu ja seurattu, niin ”ruususen uni” loppuu ja tulee niitä vähän kärkkäämpiäkin kommentteja. Nyt joku avasi ensin sanaisen arkkunsa ja roihahti.

  2. En tunne sinua,muutaman kerran kaupungissa nähnyt ja tunnistanut.Löysin blogisi sattumalta ja onneksi löysin! Vaikutat todella upealta persoonalta ja suorasanaisuutesi ja rohkeutesi sanoa asioista niinkun ajattelet on mielestäni upeaa! (esimerkiksi kantasi xl-malleista,yhdyn siihen täysin!) Tekee ruokakaupassa pahaa katsoa vanhempia ja heidän lapsiaan kun ovat +kokoa ja pahaolo näkyy päällepäinkin.Kärryihin lapataan eineksiä ja sokerilitkumehuja,eieiei 🙁 sitten kuitenkin haluttaisiin voida paremmin ja keksitään tekosyitä 🙁 anyway! keep on going Umppu! ihan loistavaa ,että on tuollaisia kuin sinä! Blogiin olsi mukava saada myös kauneudenhoitovinkkejä 🙂 (vaikka treeniblogi onkin,mutta mielestäni myös kauneuspuoli liittyy isosti lajiisi) Nähdään varmasti vielä livenäkin kun hiuskuontaloni kaipaa ehostusta ;)T.Daniela

  3. Hyvä Umppu!Tulee sitten positiivista tai negatiivista kommenttia, ne on vaan mielipiteitä, itse tykkään jakaa vain positiivisia. Tulee itselle ja muille hyvä fiilis. Negatiiviset voi miettiä itsekseen.Blogit on viihdettä ihmisille siinä missä television katselukin, ei pidä ottaa turhan vakavasti toisten juttuja!Treenaajat treenaa ja herkuttelija syö! 🙂

  4. Iän mukana useimmat lihakset ja sisäelimet pienenevät, jolloin elimistön käynnissä pitämiseen tarvitaan yhä vähemmän kaloreja. Samalla aineenvaihdunta eli kalorien poltto hidastuu. Miehillä rasva kertyy ensin vatsan tienoille ja naisilla pakaroihin ja reisiin Liikunta on ehdottomasti paras keino painon kurissa pitämiseksi. Ns. aerobisessa rasituksessa, jolloin pulssi on 100 – 150 ( iästä riippuen ), elimistömme käyttää glukoosivarastoja ja noin 20 minuutin jälkeen alkaa ottaa tarvitsemansa energian rasvasta. Toinen tärkeä asia on, että liikunnan jälkeen aineenvaihduntamme on kiihkeää ja laskee normaalitilaan vasta noin 48 tunnissa. Mitä enemmän ihmisellä on lihaksia sitä kiihkeämpää aineenvaihdunta on. Jokainen lihasmassan lisäkilo lisää päivittäistä energian kulutusta 35-110 kaloriaIhminen on luotu liikkumaan ja kehomme järjestelmät tarvitsevat aika ajoin liikuntaa. Jos liikunta on liian rasittavaa, se muuttuu anaerobiseksi. Tällöin kaikki happi tarvitaan lihasten toimintaan eikä sitä riitä rasvan polttamiseen. Vain säännöllinen liikunta johtaa painon kurissa pysymiseen. Liikunnan lopettaminen taas palauttaa vanhan ongelman ennalleen…no further question!… T:Trainer from HELL ;D

  5. Go Umppu! 😀 Mahtavaa on kyllä blogia lukee ja siun huimaa kehitystä seurata, etenkin kun en siellä Facebookissa enää oo. Ja ehkä siun vaikutuksesta itekin tulee rykästyä lenkit vähän tiukempaan tahtiin ;)t. Kata

  6. Pakko kyllä kommentoida, että olet tosi inspiroiva ja hyvä motivaation lähde tähän minunkin kuntoiluuni! Vaikka tavoitteet ei olekaan noin korkealla kuin sulla, auttaa sun 110-prosenttinen heittäytyminen ja kannustaminen jaksamaan sinne lenkille ja salille. 🙂 Itsestäni ei olisi ikinä noudattamaan tuollaista elämäntapaa, koska olen niin perso hyvälle ruoalle, mutta eipä mun tarvikaan, koska en mihinkään kisoihin tähtää. Mutta ei se minulta ole pois, jos Umppu siihen pystyy, päin vastoin, nostan suunnattomasti hattua teikäläiselle!Varsinkin kun itsellä on ollut vammaa ja pitkää sairastelukierrettä tässä nyt takana, niin yksi syy, miksi olen jaksanut lähteä takaisin lenkkipolulle aloittamaan sitä kilometrien tallaamista taas ja salille rautaa heiluttelemaan, olet kyllä sinä ja tämä blogi. Kiitos Umppu ja tsemppiä!

  7. kyllä munkin on nyt pakko avata sanainen arkkuni.Umppu sinä itse tietämättäsi annoit mulle sysäyksen alkaa taas liikkumaan! Olin vuosi sitten hyvässä kunnossa kun kävin tankotanssissa ja treenasin omalla tangolla ahkeraan. Sitten otin tatuointia (hikoilu kielletty) ja tuli yhtä sun toista vaivaa ja sitten vielä erosin ja muutin ja meni omakotitalon lusikat jakoon ja töissä yt-neuvottelut ja mitä vielä. Vähän treenit jäi ja koko ajan oli sellainen olo että joo kyllä mä ihan kohta sit kun kerkeen.Sitten törmäsin blogiisi ja mulle iski päin naamaa se että jos perheenäiti ja yrittäjä ehtii treenata noin kovasti niin miksen muka mä. Aloin liikkua taas ja päätin jopa astua kuntosalille ensimmmäistä kertaa elämässäni, koska muistin että haloo, mun haaveenahan on aina olleet ne näkyvät lihakset. Ennen kuin huomasinkaan mulla oli salin jäsenyys taskussa ja tapaamisia personal trainerin kanssa, ja perustin treenihommille oman bloginkin (”normaalia” blogia olen pitänyt jo kauemman aikaa). Tuolla treeniblogissani juuri teinkin postauksen mua inspiroivista naisista, joihin SINÄ UMPPU, kuulut!!Eli KIITOS. Peilikuva alkaa näyttää taas samalta kuin joskus ennen, jopa paremmalta. Eikä loppua näy!

  8. Ehkä se ongelma on vaan se, että fitness elämä on hyvin kaukana ns. normaalista elämästä. Ruoan punnitseminen ja jokaisen suupalan laskeminen ei ole todellakaan normaalia, mutta tähän lajiin se vaan kuuluu. Ehkä moni saa siis sen kuvan, että kaikkien pitäisi syödä todella kontrolloidusti. Jos syöt palan suklaata dieetillä, niin sinulle se voi olla maailmanloppu, mutta muiden mielestä olet vain ihminen. Siksi ei kannata ehkä turhaan lietsoa sellasta ”omg söin yhden karkin nyt lihon varmasti” asennetta. Samalla tiedostamattas käsket kaikkia niitä jotka ostaa makuunireissulla karkkia porkkanoiden siijaan rypemään itsesäälissä koska ovat niin heikkoja ihmisiä.Ei kaiken aina tarvii olla niin kaikki tai ei mitään, fitness-urheilussakaan. Tämän huomaa sitten toki vuosien myötä kun kyllästyy elämän ainaiseen kontrollointiin ja antaa vähän löysää itselleen. Kehitystä voi tulla silti. ps. Muista tarkistuttaa maksa-arvot, nimittäin noi kaikki lisäravinteet kuormittaa aikalailla elimistöä varsinkin jos käyttää useita valmisteita yhtä aikaa. Nim. kokemusta on

  9. Tuosta pepsi maxista tuli mieleen että eräs kaverini (hän on hyvin tarkka laskemaan kaloreita yms) väitti että mikäli haluaa timmin vatsan niin juo mieluummin normilimsaa ja syö n. 150 kcal vähemmän, koska sokerittomissa limsoissa on makeutusaineita, jotka ovat keholle vieraita, ja siksi ne keräävät rasvaa vatsan alueelle. En ole sen jälkeen uskaltanut juoda pepsi maxeja yms ja siksi haluaisin nyt varmistaa asian joltain. Onko mahdollista, että voisit kysyä tätä valmentajiltasi tai joltain?:) Thanks!

  10. En suosittele kumpaakaan, niin sokeri kun makeutusaine ei ole kumpikaan hyvä! Todella moni fitness tyyppi juo kuitenkin pepsimaxia 🙂 oon juuri koittanut vieroittaa itseni siitä 🙂 joskus oon kuullut että se saattaa kerryttää selluliittiä mutta en osaa sanoa . Kaloreita siinä ei kuitenkaan ole juuri ollenkaan

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta