Kilpailuasenne

Tiistai ja väsymys. Tänään on jo tehty tavallaan 3 treeniä. Aamu lenkki 50 min, joka tuntu 40min jälkeen ihan älyttömän pitkältä. Pitää tänään ladata uutta lenki musaa, josko se siittä. Taas kauheeta kyytiä Wolffille ja olkapäiden kimppuun. Taas oli uutta settiä ja kyllä tuntui. Vatsoja teen joka treenissä, sillä se on yksi heikoimmista alueistani. Siihen perään tein vielä aeroobisen ja olo oli kun kuolleella 🙂 Kilpailu kovenee ja kisat lähenee.

Nyt varsinkin olympialaisten alla on hieman kyseen alaistettu kilpailioiden asennetta. Itse olen sitä mieltä, jos kilpaurheilua harrastetaan pyritään aina täydellisyyteen ja sitä kautta voittoon. Voitto on kuin unelma, joka ajaa urheilijan kohti seuraavaa aamu treeniä. Sillä haetaan absoluuttista paremmuutta ei mitään muuta. Unohdetaan kaikki muu ja keskitytään voittamiseen. Voitto ja kilpaurheilu kulkevat käsi kädessä. Itse en ole koskaan ottanut mitään kilpailua kokemuksen kannalta, jos näin olisi jättäisin menemättä. Tässä voi myös huomata että kilpaurheilu ei sovi jokaiselle.

Se on asenne, jonka pitää olla itsestäänselvyys, kun astutaan huippu-urheilun kanssa samalle kentälle. Ei selityksiä, ei tekosyitä, ei mitään. Voiton hetkellä iloitaan avoimesti ja tappion hetkellä janotaan voittoa ja vihataan häviön aiheuttama tunnetta yli kaiken.

Luin tänään fb:stä tutun kirjoituksen jossa luki näin (teksti kopioitu) :Ilmeisesti muissakin lajeissa on sama ongelma kun Fitness saralla, jossa Zumba villitys vaihtui Fitness kisaaja villitykseksi.Tytsyiltä jäi kokonaan tajuamatta, että kyseessä on ”urheilu” ja tavoite on menestyä, ei saada fitness kisaaja titteliä, paikkaamaan lovea siihen että malli, missi, promo tai tanssian ura ei avautunutkaan. Koomisinta on että ylipainoisen tavoite on laihtua ja päästä kisoihin.

Tekstissä on mielestäni paljonkin asiaa. Fitness joka nyt todellakin on muoti-ilmiö ei ole todellakaan se helpoin tie menestykseen, ehkä olisi helpompaa viestitellä Kanervan kanssa jos sitä julkisuutta janoaa hehehe.

Nathalia Melo

Tämä likan pylly ei ole tehty zumbaa tanssimalla, eikä myöskään hampurilaisia syömällä vaan monen vuoden työllä. Fitness kilpailioita kaikkia yhdistää sama asia : elämäntapana fitness <3

Laji vaatii uhrauksia, mutta se mitä se antaa ei voi kuvailla se pitää kokea.
Itse olen jo viime kilpailuista asti asettanut itselleni tavoitteet ja olen valmis tekemään kaikkeni sen eteen. Vaikka tarvisi juosta keskellä yötä niin juoksisin. Haluan sitä niin paljon. Rakkaus lajiin syntyi ensimmäisistä treeneistä Minnan ja Kimmon kanssa, vaikka viikkoon en voinut sen jälkeen kävellä. Huomasin silloin olevani rapa kunnossa ja tiesin pystyväni parempaan. Pitkän kilpaurheilu taustani ansioista on henkinen puoleni hyvin vahva ja pystyn pitään paketin kasassa turhia hermoilematta. 

Jokainen voi olla paras siinä missä haluaa, jos vain antaa sille koko sydämensä <3
-Umppu-

pylly jumpaa

Eilen illalla ilman viilettyä treenasin kotona pakaroita ja vatsoja. Teen muutenkin salilla lähes joka treeni pakara pumppauksia nilkkapainoilla. Nälkä kasvaa syödessä, joten enään ei 1 paino riitä:) Kotona mulla on Casalin nilkkapainot. Casalilla on muutenkin todella hyviä vehkeitä koti treenaukseen.

Teea aina 60 pumppausta per jalka. Ensiksi koukusta työntöjä 20, sitten jalka suorana 20, ja lopuksi jalka koukussa pumppauksia. Samoin treenasin vatsoja kotona, sillä välillä ajan puutteen vuoksi nämä liikkeet on helppo toteuttaa kotona.

ylävartalon nostot niin, että lavat on irti lattista 3×30

lankku pito 3xmin

Jalkojen nostot  kohti kattoa 3×15

Eilen oli kuuma päivä, joten vietimme sen rannalla lasten kanssa:) Meno ja meininkiä ei kyllä puuttunut

iskä ja Vili

Serkukset
Sama kuumuus jatkui tänäänkin. Eilisen ukkos myrskyn takia ja huonosti nukutun yön takia nukuin pommiin! Aamulla jätin lenkin väliin ja suoraan trooppiselle Wolffille ja jalkojen kimppuun. Uus ohjelma oli ”hirveempi kun vanha, mutta tehokas. Mää niin rakastan jalka treeniä <3 Sarjojen perään oli lisätty hyppyjä, joilla saa viimeisetkin mehut irti. Wolffilla alkaa remontti valmistuun ja ihanaa, kun tulee taas lisää tilaa. Paras sali suomessa ehdottomasti.

Sitten asiaan ruoka. Dieettini vaihtui tänään ja siinä on päiviä missä on vähän enemmän ja vähän vähemmän hiilareita ja niillä vuorotellaan. Lähempänä kisaa siirrytään sitten ketoosille, mutta toistaiseksi näin.

Tässä kuva NYT kun voin hyvin

Tässä kuva kun en treenannut ja juhlin ja söin roskaruokaa

En tiedä mitnkä ihmiset ymmärtäisi, kuinka ruoka vaikuttaa elämään? Ihmiset syö päivän aikana aivan liikaa sokerista ja rasvaista ruokaa. Se nostaa nopeasti energiatason korkealle, mutta se myös laskee yhtä nopeasti 🙁 Moni ”laihduttaja laihduttaa niin väärin ja jos totta puhutaan, jos syöt oikeita ruoka-aineita ja oikein ei tarvitse koskaan laihduttaa. Kuulee usein, että en o tänäänkään syönyt mitään tai söin 2 leipää ja jugurttia…VÄÄRIN. Olen itse käynyt läpi nämä kaikki vaiheet ja nyt ammatilaisten avulla M&K olen sillä oikealla tiellä.

Tässä kuva niiltä anorektikko ajoilta kun treenasi päivässä n.3h enkä syönyt mitään

Jos se alku tuntuu vaikealta niin palkkaa ihmessä ammattilainen avuksesi, vaikkei kyse olisikaan mistään kilpailuun liittyvästä asiasta. Samoin liikunta. Aamulenkki on aivan loistava tapa aloittaa päivä ja poltaa mukavasti rasvaa. Muutenkin kannattaa vähentää esim leipää, pastaa, perunaa ja ylipäänsä kaikkea eines ruokaa. Valmis ruuat eivät ole koskaan samanlaisia ravintosisällöltään, kuin itse tekemä ruoka. Veden juonti on myös hyvin tärkeää ja ne säännölliset ruoka-ajat, joista on pidettävä kiinni. Syö pieniä määriä n 2-3 tunnin välein

Piipahdin tänään myös Body Actionilla. Ja taas parasta palvelua Marulta <3 Hain puuttuvat lisäravinteet ja taas mennään.
Aloita se urheilu jo tänään, niin määkin tein ja nautin elämstäni ja voin hyvin. 
-Umppu-