Vähän se ottaa, mutta paljon se antaa

Mulle on tullut paljon kysymyksiä, joten vastaan niihin tässä ja näin yleisesti kaikille. Jep tupakkalakko on pitänyt ja oon siitä niin ylpee. Hirveesti tulee kysymyksiä niin treenauksesta, kun syömisestäkin. Eli treenaan nyt 4 kertaa viikossa puntilla ja juoksen 5 aamulenkkiä. Aamulenkki vedetään tyhjällä mahalla ja ennen sitä otetaan rasvanpolttajat ja kuppi kahvia. Sen jäleen aamupala, joka on tällä hetkellä puuroa, raejuustoa ja mehukeittoo. En halua puhua sen enempää määristä tai painoista, koska edelleen haluan painottaa sitä, että nämä on tehty juuri minulle ja olen kuitenkin suhteessa normaali ihmiseen hyvin pieni. Tästä painelen yleensä Wolffille missä treenaan siis n.4 kertaa (joskus extraa) viikossa. Ohjelmani on neli jakoinen: jalat, selkä, olkapäät, rinta hauis ojentaja ja jokaisessa teen myös niitä pirun vatsoja. Treenin jälkeen juon palautus juoman whey proteiinia ja glutamiinin ja leuciinin. Syön pitkin päivää n. 2-4 tunnin välein. Lihaa, kalaa, kanaa, raejuustoa, maitorahkaa, kasviksia, munia yms. Joku kysyi syönkö seitä ja miten sen maustan. Voin kertoo että syön, mutta yhtä paskalle se maistuu laittaa siihen mitä mausteita tahansa hahahaha. Varmaan se kermakastike olisi se maukkain vaihtoehto.

Nämä on siis ne ruuat mitä syön kun olen dieetillä. Muuten lisään päivittäiseen ruokaan: hedelmät, merjat ja milloin mitäkin. Pyrin aina syömään 2-3 tunnin välein olen dieetillä tai en. Ehkä se helpoin tapa aloittaa on juurikin se, että syö tasaisin väliajoin ja ottaa eväät töihin. Unohtaa arkisin ne täytetyt patongit, kolmioleivät, vanukkaat, suklaapatukat, ranskikset, sipsit yms. Kerran viikossa voi hyvinkin pitää herkkupäivän, jollei kilpaileminen ole mukana kuvioissa.

Sitten treenaus: Teen usein sarjoja 3×10-15 toistoilla. Painoissa on vaikea sanoa, sillä ne TIETENKIN riippuvat liikkeistä. Ohjelma on suunniteltu minulle, jolla koitetaan saada ne heikkoiudet vahvemmiksi ja vahvat ylläpitäviksi. En siis suosittele kenellekkään toisen ohjelman kopiontia vaan edelleen ottavan yhteyttä ammattilaiseen. Esim Minna ja Kimmo tekevät ohjelmia ja ruokavaliota ihan myös nille taviksille, ja heillä on molemmilla yli 10 vuoden kokemus. En siis lähde itse neuvomaan mitä pitää/kannattaa tehdä, sillä omat taitoni ei siihen riitä.

Monia kiinnostaa aina se raha, eli mitä mikäkin maksaa. Kaikilla on hieman eri hinnastoja ja riippuen siitä mitä valmennuksella haluat. Jos haluat, että salilla on aina kanssasi joku niin tottakai se maksaa. Mutta edelleenkään ei ole väärin sijoittaa omaan hyvinvointiin. Ajatellaan vaikka kuinka paljon lyhennät auton lainaa kuussa 200-600e noin. Jos saat samalla hinalla unelmien vartalon puolessa vuodessa?…………. Alkaako kiinnostaan? Samalla kun alat urheilemaan, niin ihan vahingossa luovut monesta rahaa vievästä asiasta ja ruokakin muuttuu usein halvemmaksi 🙂

Tänään ei o oikeen mikään menny mulla putkeen ja palaan huomenna hieman positiivisemmissa merkeissä niin saadaan taas lihat liikkeelle <3

primebody

2 vastausta artikkeliin “Vähän se ottaa, mutta paljon se antaa”

  1. tekeekö minna ja kimmo ravinto&ruokavalio suunnitelmia ihan ”taviksille”? miten heihin saisi yhteyttä ja osaatko yhtään kertoa hintahaarukkaa? 🙂 ei sillä etten epäile etteikö jokainen penni vastinetta saisi 😛

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta